• 0

Minderjarig een dienst verlenen zonder KvK nr,

Hallo allemaal,

 

Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik ben 15 jaar en ik repareer gameconsoles, nu verdien ik redelijk daarmee maar ik heb geen KvK nr. omdat ik dat eigenlijk niet wil maar ook niet kan denk ik.

Is het nou toegestaan om een dienst tegen betaling te verlenen als ik 15 ben zonder enige belastingen te betalen?

 

Alvast hardstikke bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Berry

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Nee.

 

Voor de btw ben je al heel snel ondernemer als je tegen vooraf overeengekomen betaling diensten verricht. Of je nu ingeschreven bent bij de kvk of niet.

 

Voor de inkomstenbelasting mag je een hobby uitoefenen zonder belasting te hoeven betalen over een per ongeluk positief resultaat. Maar wanneer je tegen betaling diensten aanbiedt met de bedoeling daar een positief resultaat op te halen en je dat naar verwachting ook zou kunnen doen, is er al snel geen sprake meer van een onbelaste hobby. Ook daarvoor is inschrijving bij de kvk niet relevant.

 

Er lopen hier trouwens wel meer minderjarige ondernemers rond. Via de zoekfunctie kun je een hele berg meer informatie vinden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.