• 0

(deel van) bedrijf verkopen

Afgelopen week kreeg ik email van iemand die interesse had in een van mijn websites. Na enig email contact bleek dat, uiteraard, iemand te zijn die een zilveren tientje voor een euro wilde hebben en dat werd dus niks. Op zich was ik helemaal niet van plan om deze site te verkopen, maar het blijft nu toch steeds meer door mijn hoofd spoken dat er toch wel aardig wat redenen zijn om toch tot verkoop over te gaan. Aangezien deze site een serieuze business is, zal hij ook een navenant bedrag moeten opbrengen. Ik heb alleen geen idee waar ik een site/bedrijf van dit formaat te koop kan aanbieden. Marktplaats lijkt me niet het juiste medium, voor sitedeals en tbforum is dit volgens mij wel een hele andere leage. Tussenpersonen en dergelijke heb ik geen ervaring mee, dus geen idee of dat wat zou zijn.

 

Hoe pak ik dit het beste aan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Siemi,

 

Ben het met je eens dat voor winkels met enige omvang de door jou genoemde sites niet ideaal zijn. Jij kent jouw site en jouw branche het beste, kun jij zelf de meest ideale kopers bedenken? Wie zou er op jouw longlist staan? Denk hierbij niet alleen aan of jouw site past binnen hun portfolio maar ook of ze financieel in staat zijn jou te bieden wat je wilt.

 

Indien je daar enig idee van hebt, dan kun je een verkoopverhaal maken over jouw site. Informatief, eerlijk en wervend beschrijf je hierin wat je site doet, hoe de cijfers eruit zien, zowel financieel als qua bezoekers, conversie, bronnen en hoe je verder aan klanten komt, welke afhankelijkheden er zijn.

 

Hierbij geef je net voldoende informatie om interesse te wekken maar te weinig om echt concurrentiegevoelig te zijn.

 

Met behulp van dit verhaal benader je 1 van de partijen waarvan jij denkt dat ze één van de ideale kopers zijn. Hiervan leer je vaak al heel veel. Je kunt er ook voor kiezen om meerdere partijen in 1 x te benaderen maar als je het zelf wilt oppakken zou ik je dat niet aanraden. 1 voor 1 leer je heel veel van en daarmee kun je de volgende partij beter benaderen.

 

Als je vragen hebt, hoor ik het graag!

 

Groeten, Manon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.