• 0

krediet failliete BV verrekenen of niet?

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een vraagje waar ik denk het antwoord op te weten maar ik ben eigenlijk opzoek naar een stukje bevestiging.

 

Het zit zo ik heb een Holding en daaronder hangen een aantal werkmaatschappijen nu is een van deze werk bv's failliet gegaan en in deze failliete bv zat een doorlopend krediet waarvoor ik als eigenaar van het bedrijf heb mee moeten tekenen. Dus nu de bv failliet is moet ik alsnog dit krediet inlossen. Ook dit is geen probleem maar kan ik dit ergen verrekenen? Ik zat te denken als verlies op de deelneming op negetieve inkomsten op een aanmerkelijkbelang?

 

Ik verwacht dat dit geen van alle mogelijkheden zijn maar wil toch graag een bevestiging hiervan en ik hoop dat julle mij deze kunnen geven.

 

Groeten

Addy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Door de aansprakelijkstelling als borg ontstaat een regresvordering op de failliete BV. Die vordering op de eigen BV wordt aangemerkt als terbeschikkinggesteld vermogen. Mits die vordering nergens anders te verhalen is, kan de vordering in box 1 (resultaat uit overige werkzaamheden) worden afgewaardeerd en leidt dus tot een verlies uit overige werkzaamheden.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Ja. Je wordt niet als werknemer aangesproken, maar als borg. Die borgstelling ben je aangegaan als aandeelhouder en niet als werknemer (ik ken althans erg weinig werknemers die borg staan voor hun werkgever). Dus stel je hiermee vermogen beschikbaar aan je eigen (via de holding) BV en daar lijd je een aftrekbaar verlies op.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.