• 0

gedwongen keuze in afname bij officeel distributeurschap

in februari ga ik naar Indonesië om daar met de fabrikant alle details van het zakendoen met elkaar te bespreken.

 

nu zijn we echter alles aan het voorbereiden en vraag ik me het volgende af;

 

ik kan de distributeur van de fabrikant worden, en exclusiviteit van Europa krijgen, daar dit product en merk hier nog onbekend is.maar: Distributeur van hun worden betekend dat ik grote afnames moet doen EN dat ik NIEt een selecte mag maken uit hun producten.

 

dat is vervelend, want omdat ik eerder al een keer sampels had uitgezocht weet ik dat ongeveer een kwart van wat ze maken NIET geschikt is voor de Europese markt.

 

ze willen ook niet dat ik producten terugstuur omdat dit te duur is.

 

nu wil ik dus eigenlijk gewoon een kleine importeur zijn, kleine afnames, zelf kiezen wat ik inkoop. dit wil ik dan als B2C verkopen.

later, wanneer ik zie dat het goed loopt en als ik kan regelen dat ik alleen produkten krijg voor de Europese markt, dan wil ik wel een officieel distributeurschap opzetten.

 

mijn vraag is of ik dit zo kan opzetten met de fabrikant?

 

kan dit?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

ok, ik kreeg namelijk van iemand te horen dat een fabrikant geen zaken zou doen met kleine afnemers.

mooi, maar even voor de duidelijkheid: dan heb je geen contract nodig toch?

In basis kan je alles afspreken. Of ze mee willen gaan met je plan is uiteraard onzeker, dat is hetgeen waar jij ze als ondernemer van moet gaan overtuigen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.