• 0

beeïndiging VOF te laat aangegeven

Op dit moment heb ik een VOF samen met mijn man. Toen in 1998 wij een vof hebben gemeld bij de belastingdienst is dit niet akkoord bevonden. Hier kwam ik dus later pas achter. Ik was voor de belasting dus niet verbonden bij de VOF. Daarom ben ik in 2005 in loondienst gekomen in het bedrijf. Ik had me dus toen al uit moeten laten schrijven uit de VOF. Dit heb ik dus nooit gedaan. (niet aangedacht) Nu gaat het niet goed met het bedrijf en komen de schuldeisers ook op mij af.

Mijn vraag: kan ik me met terugwerkende kracht uit laten schrijven bij de KvK. Of kan ik iets anders doen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Maria,

 

Een beetje raar verhaal.

 

Waarom vond de Belastingdienst het in 1998 niet akkoord dat je met je man een v.o.f. aanging? Volgens mij gaat de Belastingdienst daar nl niet over. Zij zijn er om belasting te heffen over je inkomsten, maar zij gaan niet over de keuze van de ondernemingsvorm.

 

Blijkbaar is er toch sprake van een v.o.f., omdat je als zodanig staat ingeschreven bij de KvK. Maar je bent ook in loondienst bij diezelfde v.o.f. Dat kan dus eigenlijk niet (afgezien van het feit dat je ook niet bij je man in loondienst kunt zijn).

 

Met terugwerkende kracht uitschrijven bij de KvK zal niet gaan.

 

Ik denk dat er in deze casus heel veel zaken fout lopen en ik zou, als ik jou was, snel een goede adviseur zoeken.

 

Succes,

 

Odeon

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maria,

 

Waarschijnlijk bedoel je dat je niet in aanmerking komt voor ondernemersaftrek, maar dat wil niet zeggen dat er geen sprake is van een vof. Je staat als zodanig ingeschreven in de KvK, dus het is eigenlijk wel een vof geworden. Schuldeisers mogen afgaan op de informatie van de KvK, dus vanuit hun optiek volkomen begrijpelijk dat ze je aansprakelijk stellen. Met het verhaal dat het allemaal onbedoeld is, kom je m.i. niet weg.

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.