• 0

2e bedrijf onder eenmanszaak?

Hallo,

 

Ik heb een adviesbureau en heb me als zodanig ingeschreven bij de belastingdienst & KVK. Nu heb ik een online dienst, die buiten de branche en primaire werkzaamheden van mijn bedrijf valt, waar ik aardig wat inkomsten mee genereer. Ik vroeg me af of het toegestaan is om voor mijn online dienst het BTW nummer e.d. te gebruiken van mijn adviesbureau als mede de inkomsten en uitgaven van mijn online dienst te boeken in de boekhouding van mijn adviesbureau? Of moet ik me dan opnieuw hiervoor inschrijven?

 

Ik verneem het graag.

Alvast bedankt, Robbert

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Robbert,

 

Je hebt het helemaal goed, de activiteiten van de online dienst kunt je gewoon op je eigen BTW-nummer voeren. Je kunt er voor kiezen om alles in een boekhouding in te voeren, maar je kunt ook voor ieder van je bedrijven een aparte boekhouding kan voeren. Dit alles gebeurt dus met je eigen KvK-nummer en je eigen BTW-nummer. Natuurlijk zo lang als dat het in een eenmanszaak gegoten is, als je een andere rechtsvorm aan gaat nemen verandert er veel.

Het is wel verstandig om een extra handelsnaam aan te melden bij de KvK. Dit betekent dan dat ze in jouw dossier de naam van jouw online dienst schrijven naast de naam van je eenmanszaak. Mensen weten je dan ook te vinden in het register van de KvK en het komt allemaal wat professioneler over. Deze wijziging kost overigens niets ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.