• 0

Abonnement verkeerd geboekt als computersoftware

Ik ben afgelopen jaar van exel bestandje overgestapt naar Reeleezee, nu heb ik elke factuur die ik kreeg van Reeleezee geboekt als Computersoftware. Maar nu zie ik dat het onderdeel is geworden van de vaste activa (waardoor het niet de winst drukt), maar het is eigenlijk een abonnement.

 

Ik kan het niet meer wijzigen omdat ik dan krijg te horen dat het al is opgenomen in een omzetbelasting aangifte.

 

Als ik nu de "computer software" in 1 keer afschrijf, heb ik dan het probleem opgelost?

 

(Ben nu toch maar op zoek gegaan naar een boekhouder maar voor 1 feb gaat dat niet meer lukken)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt dit gewoon omboeken door middel van een memoriaalboeking op 31-12-2010:

 

- creditboeking: computersoftware (totaal van alle facturen van Reeleeze exclusief BTW)

- debetboeking: kosten administratie / abonnementen - in ieder geval in de 4000-serie (zelfde bedrag)

 

Ik ga er natuurlijk vanuit dat je nog niet heb afgeschreven op je vaste activa ;)

 

Mocht je een overzicht per maand willen hebben dan zul je ieder factuur apart moeten omboeken.

 

Succes met het vinden van een boekhouder!

 

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Precies andersom ;D

 

Je crediteert rekening 0113 (je haalt het van je vaste activa af) ...

en debiteert het op rekening 4410 (zodat de kosten van je winst afgetrokken worden)

 

Welterusten ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.