Ik ben in loondienst bij mijn werkgever en daarnaast ben ik bezig met het opzetten van een eenmanszaak. Volgens de belasting ben ik niet ondernemer voor de IB maar wel voor de BTW. Nu ga ik komend jaar winst of verlies maken.
Kan ik de winst of het verlies opgeven bij "Andere inkomsten uit loondienst"?
Als ik dan vervolgens een verlies opgeef, levert dit dan een correctie op van de reeds afgedragen loonheffing voor mijn baan in loondienst?
Ik weet niet goed hoe ik dit moet verwerken, kan iemand mij hier een goed antwoord op geven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MarcS2F
MarcS2F
Hallo,
Ik ben in loondienst bij mijn werkgever en daarnaast ben ik bezig met het opzetten van een eenmanszaak. Volgens de belasting ben ik niet ondernemer voor de IB maar wel voor de BTW. Nu ga ik komend jaar winst of verlies maken.
Kan ik de winst of het verlies opgeven bij "Andere inkomsten uit loondienst"?
Als ik dan vervolgens een verlies opgeef, levert dit dan een correctie op van de reeds afgedragen loonheffing voor mijn baan in loondienst?
Ik weet niet goed hoe ik dit moet verwerken, kan iemand mij hier een goed antwoord op geven?
Marc
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30665-winst-of-verlies-en-nu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag