• 0

opgespaard tegoed in een vof uitbetalen

hallo

 

ik ben peter en ben met 8 anderen in een vof gestapt,nu is het zo dat wij zelf voor de belastingaangifte etc moeten voldoen. Degene die de vof is opgestart betaald de opgespaarde tegoeden niet uit. we hadden afgesproken dat wij per persoon 2500 euro in de vof laten staan en dat de rest wordt uitbetaald voor de belastingaangifte.

 

mijn vraag is: 1) wat is de tijd dat er voor staat dat de tegoeden worden uitbetaald(ik dacht 12 weken maar kan dit nergens terugvinden) 2)Is het uberhaupt wel verplicht om het uit te betalen?

 

ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan verschaffen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

1) ,nu is het zo dat wij zelf voor de belastingaangifte etc moeten voldoen.

 

2) Degene die de vof is opgestart betaald de opgespaarde tegoeden niet uit. we hadden afgesproken dat wij per persoon 2500 euro in de vof laten staan en dat de rest wordt uitbetaald voor de belastingaangifte.

 

3) mijn vraag is: 1) wat is de tijd dat er voor staat dat de tegoeden worden uitbetaald(ik dacht 12 weken maar kan dit nergens terugvinden) 2)Is het uberhaupt wel verplicht om het uit te betalen?

 

Goede morgen luckymacho.

 

1) Deze opmerking is mij niet duidelijk. Ik vermoed dat je bedoelt dat je jouw deel van het resultaat aan de belasting op dient te geven en hierover belasting dient af te dragen. Daarvoor wens je jouw deel uit de VOF, boven de € 2.500 te ontvangen ?

Ik hoop niet dat je bedoelt dat je enkel het te ontvangen bedrag aan wenst te geven als resultaat uit onderneming of als overige inkomsten want dit is niet juist !

 

2) De afspraak is volgens jou duidelijk, Is deze ook vastgelegd in een VOF overeenkomst ?

Zo niet dan is het advies om hier alsnog voor te zorgen / op aan te dringen.

 

3) Er bestaat, voorzover ik weet, geen termijn hiervoor. Het enige wat nu telt is de "mondelinge" overeenkomst die jullie met elkaar hebben met betrekking tot dit onderwerp. Mijn advies is om eens met alle partijen aan tafel te gaan zitten en een en ander goed te regelen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.