• 0

Wat zijn vereisten vestigingsadres voor belasting?

Ik ben Nederlandse maar woon momenteel in Turkije. Ik wil een adviesbedrijf opzetten in Nederland (want: ik krijg geen werkvergunning in Turkije en wil mij over 1 of 2 jaar weer in NL vestigen).

 

Voor inschrijving in de KvK is een Nederlands adres nodig. Op een van de forums heb ik gelezen dat de KvK er vanuit gaat dat er vanuit dit adres ook daadwerkelijk activiteiten worden verricht (een virtuele kantoorruimte is toegestaan, maar dan wel met aanvullende diensten zoals daadwerkelijke beschikbaarheid van kantoorruimte voor een aantal uren per maand).

 

Is dit een hard criterium? Wat houd dit in? Hoeveel uur per week/maand wordt verwacht? Ik kan mij voorstellen dat ik een keer per twee maanden een paar dagen in NL ben, maar niet meer dan dat. Moet ik dat kunnen aantonen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben Nederlandse maar woon momenteel in Turkije. Ik wil een adviesbedrijf opzetten in Nederland (want: ik krijg geen werkvergunning in Turkije en wil mij over 1 of 2 jaar weer in NL vestigen).

 

 

Dat begrijp ik niet helemaal. Volgens mij is er een associatieverdrag tussen Turkije en de EU. Op basis van dit verdrag zou er volgens mij een werkvergunning afgegeven moeten worden aan Nederlanders die in Turkije willen werken. Natuurlijk zullen ze dat wel niet zo gewoon zijn in Turkije (de stroom is toch echt meer vanuit Turkije naar de EU toe), maar ik zou niet weten wat de juridische basis is om jou een werkvergunning te weigeren. Heb je om bijstand gevraagd bij het consulaat?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.