• 0

Juridische aspecten m.b.t. spideren webcontent

Hallo,

 

Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie Information management.

Mijn scriptieonderwerp betreft het in kaart brengen van de juridische aspecten omtrent het gebruik van spidersoftware welke webcontent van andere websites doorzoekt en kopieert. Ik heb echter geen idee hoe dat ik dit aan moet pakken en met welke aspecten ik rekening moet houden.

 

Kan er zomaar content op websites worden afgespeurd en gekopieerd? of zijn hier juridische regels aan verbonden.

Kan bijvoorbeeld de content van de site klakkeloos worden overgenomen? Of mag er i.v.m. auteursrechten alleen gebruik worden gemaakt van links? is het bijvoorbeeld ook toegestaan om de gespiderde informatie te gebruiken voor commerciële doeleinden?

 

Mijn vraag is om wat meer duidelijkheid te krijgen met welke aspecten ik rekening moet houden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Helaas is dit geen ondernemersvraag en wordt deze dus gesloten.

 

Daarnaast is het erg vreemd dat je geen idee hebt hoe je je afstudeeronderzoek aan moet pakken. Ik zou eens een stapje terug doen en je project eerst even goed uitwerken voor je een heel onderzoek gaat doen naar wellicht de verkeerde onderdelen van de jurisprudentie hierover.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 57 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.