• 0

Vraagje over onderneming op water/woonboot

Beste bezoekers,

Heb voordat ik deze topic heb geopend wekenlang op internet rond gesnuffeld maar kan er maar niet komen.

Ben zelf van plan om binnenkort een soort van café te openen.

Na hard nadenken en zoeken naar locaties bedacht ik me opeens dat het op water wel leuk zou zijn.

Mijn vraag aan jullie is dus..

Is het mogelijk om een mooie woonboot te huren en die om te bouwen tot een cafe bijvoorbeeld.

Is zoiets wel realistisch of heel erg moeilijk of niet te doen?

Ben vaak Caberé's tegen gekomen of waar op een boot gewoon een cafe en soort van disco is.

Alvast bedankt!

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste bezoekers,

Heb voordat ik deze topic heb geopend wekenlang op internet rond gesnuffeld maar kan er maar niet komen.

Ben zelf van plan om binnenkort een soort van café te openen.

Na hard nadenken en zoeken naar locaties bedacht ik me opeens dat het op water wel leuk zou zijn.

Mijn vraag aan jullie is dus..

Is het mogelijk om een mooie woonboot te huren en die om te bouwen tot een cafe bijvoorbeeld.

Is zoiets wel realistisch of heel erg moeilijk of niet te doen?

Ben vaak Caberé's tegen gekomen of waar op een boot gewoon een cafe en soort van disco is.

Alvast bedankt!

Waarom zou het niet kunnen?

Zorg er wel voor dat je aan de eisen van de Drank- en horecawet voldoet (het hebben van een wc en dergelijke). Daarnaast moet het gemeentelijke bestemmingsplan voorzien in zo'n boot. Daar ligt denk ik het grootste probleem, want horecabestemmingen op wateren zullen waarschijnlijk niet veel voorkomen.

]

• 0

Op onze site vind je een Stappenplan Horecabedrijf starten:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/stappenplan/horecabedrijf-starten

Informatie over de brandveiligheid van woonschepen staat op:

http://www.lwoorg.nl/html/downloads.htm

Denk er verder aan dat gemeenten regels hebben t.a.v. liplaatsen van woonschepen, vastgelegd in plaatselijke verordeningen.

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 0

Goedendag,

Bedankt voor de reacties, horecabestemmingen zijn er inderdaad niet veel van op het water.

Maar ze bestaan zeer zeker wel, verder ben ik niet van plan alchol te verkopen.

Het wordt dus echt een beetje loungen, met een drankje, broodje, en een rook ruimte.

Heb er nog meer plannen mee maar die wil ik nog even voor mezelf houden.

Zal gaan proberen meer informatie rond dit onderwerp te gaan opzoeken.

En meer reacties zijn altijd welkom!

Hartelijk bedankt !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar