Ik hoop dat iemand hier ons advies kan geven want van de boekhouder krijgen wij geen duidelijk antwoord tot nu toe. want dat omzetten is weer een papieren winkel.
Mijn man heeft al een aantal jaren een eenmanszaak.
Sinds vorig jaar werk ik ook ongeveer 30 uur per week uitvoerend mee ( zelfde werkzaamheden als mijn man dus niet ondersteunend)
tot nu toe maakt mijn man gebruik van de meewerkersaftrek.
De netto winst is €42000,-
Is het dan niet voordeliger om de eenmanszaak om te zetten naar VOF want dan hebben we beide de ondernemersvoordelen zoals zelfstandigenaftrek, MKB winstvrijstelling enz.....
Wij voldoen beide met gemak aan de urencriterium van 1225 uur
Wie kan hierover zijn raad geven wat fiscaal aantrekkelijker is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
rosita79
rosita79
Ik hoop dat iemand hier ons advies kan geven want van de boekhouder krijgen wij geen duidelijk antwoord tot nu toe. want dat omzetten is weer een papieren winkel.
Mijn man heeft al een aantal jaren een eenmanszaak.
Sinds vorig jaar werk ik ook ongeveer 30 uur per week uitvoerend mee ( zelfde werkzaamheden als mijn man dus niet ondersteunend)
tot nu toe maakt mijn man gebruik van de meewerkersaftrek.
De netto winst is €42000,-
Is het dan niet voordeliger om de eenmanszaak om te zetten naar VOF want dan hebben we beide de ondernemersvoordelen zoals zelfstandigenaftrek, MKB winstvrijstelling enz.....
Wij voldoen beide met gemak aan de urencriterium van 1225 uur
Wie kan hierover zijn raad geven wat fiscaal aantrekkelijker is.
alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31679-eenmanszaak-of-omzetten-naar-vof-manvrouw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag