• 0

Vaststellingsovereenkomst omtrent uitkopen compagnon VOF

Beste HL'ers,

 

Er lijkt soms geen einde te komen aan mijn vragen en ik wil dus nogmaals gebruik maken van het geweldige klankbord wat Higherlevel heet.

 

Ik ben inmiddels bijna uitonderhandeld over het uitkopen van mijn compagnon binnen de VOF die wij bezitten. Het heeft allemaal erg lang geduurd maar eindelijk is er nu sprake van het opstellen van een vaststellingsovereenkomst om de laatste dingen op papier te zetten. (deels is al bepaald door de rechtbank).

 

Nu wil ik graag even de vraag hier neer leggen waar allemaal aan te denken bij een dergelijk contract.

Ik zat o.a. te denken aan een concurrentiebeding en een relatiebeding. Deze zou gelden voor een specifieke productbranche in de Benelux en Duitsland voor een periode van 3 jaar. Hoe sterk sta je met een dergelijk beding? Ik weet dat je niet TE veel mag eisen echter begeven wij ons in een zeer kleine nichemarkt met maar 2 grote leveranciers binnen Europa waar wij er 1 van zijn.

 

Ik zou het liefst heel Europa dicht timmeren maar ik vrees dat dit bij een eventuele rechtzaak geen stand houd i.v.m. de omvangrijkheid van het beding.

 

Tevens zat ik zelf te denken dat er een clausule met betrekking tot laster/negatieve uitlatingen in het contract moet. Zijn er voorbeelden van dergelijke juridische teksten?

 

Uiteraard de belangrijkste vraag, wat vergeet ik eventueel nog? Er zijn zo ontzettend veel dingen waar je aan moet denken als je bezig bent met het overnemen/uitkopen van een bedrijf dat je soms door de bomen het bos niet ziet. Een voorbeeld overeenkomst van ondernemers die een vergelijkbare situatie hebben mee gemaakt zou ook super zijn.

 

Mijn dank is groot:)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.