Jump to content

klaas123

Senior
  • Content Count

    82
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  1. Beste Higherlevellers! Wij spelen al een tijd met het idee om een full operational lease concept te lanceren vanuit onze winkel. Wij zitten in de sportbranche en gemiddeld kost het materiaal voor onze sport tussen de 1500 en 5000 euro per persoon. Deze prijzen zijn de afgelopen jaren flink gestegen en het resultaat hiervan is een flinke stijging van interesse in de 2ehands markt (hier zijn we reeds actief) maar ook een hoop terughoudendheid van kopers omdat men de sport te duur begint te vinden en aangezien je tevens weer afhankelijk bent bij het beoefenen van de sport twijfelen veel mensen of het wel iets is wat ze daadwerkelijk fanatiek gaan oppakken. Aangezien onze onderneming sterk verticaal geïntegreerd is en wij dus zelf ook sport artikelen produceren en een huismerk aanbieden naast de gevestigde A merken leek het ons interessant om zeker deze producten aan te bieden in een full operational lease constructie om zo de drempel voor toetreders te verlagen. Op een volledige sportset hebben wij vanuit ons eigen merk ongeveer 60 procent marge waardoor er eventueel ruimte is om iets in te leveren om het maandtarief competitief te houden. Ik heb inmiddels tal van investeerders en financiële dienstverleners gesproken en ondanks dat iedereen enthousiast is over het concept is men erg terughoudend met het aanbieden van hulp/ middelen. (onbekend maakt onbemind vermoeden wij, er bestaat nog geen dergelijk concept in onze branche en er is tevens weinig data bekend over onze branche) Wij zijn zelf fanatieke retailers maar niet extreem financieel onderlegd en dit houdt ons tot nu toe tegen om de stap te zetten. We zoeken eigenlijk vooral hulp bij het doorrekenen van de leasebedragen (we hebben aardig ons best gedaan om kosten voor b.v. onderhoud en rentelasten mee te calculeren) maar twijfelen erg aan ons eigen kunnen op dit vlak. Verder zoeken we een partij die wellicht het financiële stuk voor ons uit handen kan nemen zodat wij niet maandelijks klanten hoeven te incasseren en deze geldstromen hoeven te beheren. We staat er voor open om dit zelf te doen maar vermoeden dat er partijen zijn die dit veel efficiënter kunnen dan wij als winkel. Als iemand een goed idee heeft van wie ons hier verder mee kan helpen dan horen we dit heel graag! Gr. Rick
  2. @Ward: Dit is ook de reden dat wij onze pijlen richten op de kassaleverancier en niet op de leasemaatschappij. Immers zij zijn de leverende partij en wij willen afzien van de levering. De afspraken die er gemaakt zijn liggen vrij ingewikkeld (volgens mij altijd zo bij software). Tijdens het aankooptraject zijn onze wensen geïnventariseerd waarbij een goede koppeling met onze webshop een must was. Er is ons toegezegd dat dit geen probleem zou vormen maar dat we er pas tijdens SPRINT 0 achter zouden komen of en welke beperkingen er evt. zouden zijn. Al voor SPRINT 0 zijn we erachter gekomen dat de koppeling eigenlijk helemaal niet goed functioneert (idee was producten in de kassa zetten en automatisch doorpushen naar de webshop) maar er blijkt b.v. geen HTML editor in het kassasysteem te zitten, het kassasysteem kan niet goed omgaan met producten met meer dan 2 configuraties en ook niet met gebundelde pakketproducten. Daarnaast zijn er simpele dingen die niet goed werken zoals het meegeven van een naam en een alt tag aan een plaatje. (uiteraard is er nog veel meer mis maar dit geeft wellicht een beeld)
  3. Bedankt voor jullie reacties en inderdaad excuses voor mijn lange (complexe) verhaal. Ik wist niet hoe ik het korter kon omschrijven. Om antwoord te geven op de vragen: @Hans: Dit traject loopt ook zeker echter gaat dit niet heel rap en kunnen wij de mening van ervaringsdeskundigen op dit forum altijd zeer waarderen! @John: We hebben inderdaad afspraken met 3 partijen en we hebben ook contact opgenomen met de leasemaatschappij. Deze geven (mijn inziens logisch) aan dat zij productinhoudelijk weinig te vertellen hebben en dat wij enkel een financiële verplichting naar hen hebben en dat we voor het beëindigen van de koopovereenkomst contact moeten zoeken met de kassaleverancier. Het afkopen van de leaseovereenkomst is inderdaad de enige optie echter de vraag is dan natuurlijk, wie gaat deze afkoopsom betalen! @LiGuido: Met gesloten beurzen daarmee bedoelde wij dat het bedrag wat nog openstond bij de leasemaatschappij teruggegeven zou worden door de kassa aanbieder aan de leasemaatschappij. Eventuele boeterente zouden wij nog voor rekening willen nemen. Dit klinkt voor ons nog steeds als een zeer redelijk voorstel richting de kassaleverancier aangezien zij het nooit voor elkaar hebben gekregen bij ons een werkend systeem op te leveren en wij van mening zijn dat er een hoop beloftes zijn gemaakt welke achteraf niet of beperkt nagekomen konden worden. Wij zouden 1/3e van het volledige systeem inc. supportovereenkomst e.d. afrekenen. @Twabla: Inderdaad aangedragen door de kassaleverancier. Wij vinden dan ook dat ze hier wel degelijk een verantwoordelijkheid dragen. @ MMint: Klopt, wellicht dat we de term verkeerd gebruiken. Wij bedoelen hiermee dat we niet het volledige aankoopbedrag terugeisen, slechts het nog openstaande bedrag niet willen betalen. @Twabla: Deels eens echter vinden wij dat de kassaleverancier hand in eigen boezem zou moeten steken en ten dele het boetekleed aan zou moeten trekken. Zij bieden deze leaseovereenkomst actief aan evenals de koppeling met magento. (weliswaar via een partner, maar ook deze bieden ze actief aan) Wij vinden dan ook dat zij de leasemaatschappij zouden moeten afkopen voor het nog resterende bedrag.
  4. Niemand die hier iets slims over kan zeggen? Of ben ik wellicht wat ongeduldig?;)
  5. Beste allemaal! Na in een ver verleden veel hulp te hebben gehad aan Higherlevel vrezen wij jullie hulp wederom goed te kunnen gebruiken. We hopen dat iemand misschien tips of tricks kan delen m.b.t. onderstaande. Onze VOF heeft ongeveer een jaar geleden een aanschaf gedaan van een kassasysteem. Er is in het voortraject van deze aanschaf gesproken over de diverse functionaliteiten waar wij gebruik van zouden willen maken zoals b.v. een koppeling met onze webwinkel voor het invoeren van producten en een voorraadkoppeling met de webwinkel (altijd actuele voorraad online). Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en hebben we nog steeds geen werkend kassasysteem omdat we gedurende de implementatie tegen veel onmogelijkheden opliepen die de functionaliteit van het systeem ernstig beperken. (hoofdzakelijk in de koppeling kassasysteem en magento) Aangezien het kassasysteem (met voorraad en CRM) een beetje de nieuwe backbone van ons bedrijf had moeten worden en het afgelopen jaar van work-around naar work-around leek te gaan hebben wij aangegeven niet verder te willen met de partij die het kassasysteem verzorgd en de partij die de koppelingen verzorgd omdat zij ons niet konden verzekeren van een fatsoenlijk functionerend systeem, vlak voor dat het officiële implementatietraject eindelijk zou starten (30 mei). Nu hebben wij beide partijen hier per mail van op de hoogte gebracht en aangegeven dat we graag met gesloten beurzen zouden willen afronden. Financieel zit de constructie zo in elkaar dat wij een leaseovereenkomst hebben afgesloten bij een leasemaatschappij aangedragen door de kassaleverancier waar de aanschafkosten van het systeem en de servicekosten van de eerste 3 jaar in meegenomen zijn. Wij betalen hiervoor de leasemaatschappij iedere maand ruim 400 euro en dit hebben we het afgelopen jaar dan ook netjes gedaan. (ondanks het feit dat we niet fatsoenlijk gebruik hebben kunnen maken van hun systeem) De partij die de koppeling verzorgd, aangebracht door de kassaleverancier hebben wij geld betaald voor de aanschaf van de koppeling (ong. 1000 euro) en we betalen tevens al een jaar een maandelijks bedrag voor onderhoud a 49 euro excl. btw. Daarnaast hebben we de partij die de koppeling verzorgd een voorschot gedaan voor de uren die gemaakt gingen worden voor de implementatie (ong. 1000 euro) waarvan een deel van de uren is verbruikt. Zoals reeds aangegeven stelde wij voor met gesloten beurzen af te ronden en elkaar de hand te schudden dat e.e.a. helaas niet ging werken. De partij die de koppeling zou verzorgen heeft hierop positief gereageerd en geeft aan dat zij dit niet als een probleem ervaren. De kassaleverancier geeft ook aan dit geen probleem te vinden maar geeft aan dat wij enkel te maken hebben met de leasemaatschappij en dat wij hier onze betalingsverplichting moeten voldoen. Hier gaat het wat ons betreft fundamenteel mis, enerzijds omdat binnen het bedrag van de leasemaatschappij ook onderhoudskosten en servicekosten meegerekend zijn voor de toekomstige 3 jaar, anderzijds omdat wij nooit gebruik hebben kunnen maken van het systeem en willen afzien van de aankoop. (het liefst zouden we natuurlijk helemaal niets betalen want we hebben niet kunnen genieten van het systeem maar we realiseren ons wel dat er vanuit deze partijen ook tijd is gaan zitten in de pre-implementatiefase en willen ons daarom redelijk opstellen m.b.t. de reeds gemaakte kosten) Een interessant detail is dat de koppelende partij (partner van de partij van het kassasysteem) het volgende schrijft op zijn website: Op basis van de inzichten die ontstaan uit de Sprint 0 staat het klant vrij om te besluiten om niet verder te gaan met de realisatiefase. Mocht dit het geval zijn, dan wordt uitsluitend de Sprint 0 in rekening gebracht. Heel eerlijk en transparant! Sprint 0 daar zouden wij 30 mei mee beginnen en wij zijn er zelfs voor SPRINT 0 al achter gekomen dat het niet handig is om verder te gaan met de realisatiefase. Het zou raar zijn als deze partij zelf aangeeft dat er dus de mogelijkheid bestaat dat je tijdens dit traject tot de conclusie moet komen dat e.e.a. niet goed gaat werken maar vervolgens niet meer onder je aankoop uit kan komen? Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en dat jullie ons willen/kunnen helpen.
  6. @Ward: Ik ben vennoot C van bedrijf B en C. Je hebt helemaal gelijk dat ik ook de lasten ga delen en hiermee een behoorlijk risico rijker wordt. In de praktijk voelt dit personeel al als mijn personeel en zien ze mij als "baas". Juist die extreme vervlechting tussen de 3 firma's en het feit dat dit zo natuurlijk voelt en verloopt is voor mij een reden om 100 procent achter dit plan te staan. Ik realiseer me dat ik ook waarde in breng en dat er dus een hoop verrekend zal/kan worden met deze waarde. Wel denk ik dat ik onder aan de streep ik degene zal zijn die qua kapitaalinbreng het laagst zit. Het aantrekken van vreemd vermogen of een andere constructie waarbij ik b.v. d.m.v. het niet opnemen van winstdeling dit verschil compenseer zie ik niet als een directe bedreiging. Wel moet het uiteindelijke bedrag en de bijbehorende constructie om aan dit bedrag te komen realistisch zijn en voor alle partijen goed voelen! M.b.t. het vraag en aanbod forum, ik zie het inderdaad als een gecombineerde post. Mijn ervaring met Higherlevel is dat ik ontzettend veel nieuwe inzichten heb opgedaan door de reacties van andere ervaren of minder ervaren ondernemers. Natuurlijk zullen we uiteindelijk een adviseur in de arm nemen en natuurlijk kan/zal Higherlevel een rol spelen bij het vinden van deze consultant. Desalniettemin vind ik het toch prettig om ook uit andere hoeken inzichten te ontvangen en op scherp gezet te worden! Alvast bedankt voor de reacties!
  7. Hallo allemaal! Wij zijn 3 bedrijven onder een dak in de sport/recreatie branche en we overwegen om te fuseren om zo onze ondernemingsdoelstellingen beter te kunnen verenigen, schaalgrootte te realiseren en vooral een hoop administratieve lasten naar de toekomst toe te voorkomen. Even een kleine uiteenzetting voor de beeldvorming: Bedrijf A: omzetverwachting 2015 1.5 tot 2 miljoen, winst 2 ton, aantal FTE 8. Bedrijf A is een VOF met 2 vennoten, A en B met beide een 50 procent aandeel, bedrijf A heeft geen schulden en een handelsvoorraad van ong. 2 ton. Bedrijf A bestaat inmiddels 4.5 jaar en heeft als hoofdactiviteit stenen/online winkel. Bedrijf B: Omzetverwachting voor 2015 75k, winst 15 a 20k, aantal FTE 1. Bedrijf B is een VOF met 3 vennoten, A, B en C, waarbij C voor 50 procent eigenaar is en A en B beiden 25 procent. Bedrijf B heeft geen schulden, een handelsvoorraad van ong. 5k en bestaat inmiddels ruim 2 jaar. Dienstverlenend bedrijf in de reparatiebranche. Bedrijf C: Omzetverwachting voor 2015 120k, winst 35 a 40k, aantal FTE 0.2. Bedrijf C is een EMZ met 1 vennoot, C. Bedrijf X heeft geen schulden, een handelsvoorraad van ong. 35k en bestaat inmiddels een goede 6 jaar. Bedrijf C is een groothandel/ producerend bedrijf in dezelfde branche als bedrijf A en B. Zoals bovenstaande weergeeft hebben de vennoten al met elkaar te maken in bedrijf B. Bedrijf A en C zijn tot op heden gescheiden voortgezet maar om eerder genoemde redenen willen we dit graag gaan samenvoegen. Nu lopen we tegen een hele hoop dingen aan waar we zelf niet direct een antwoord op hebben. Ook weten we niet precies wie ons in het volledige traject het beste kan begeleiden zodat we er zonder kleerscheuren sterker uitkomen. Enkele vragen: 1: Bedrijf A heeft stevig geïnvesteerd en verwacht komende jaren meer vruchten te gaan plukken van de naar verhouding hoge omzet. Bedrijf A wil natuurlijk niet dat vennoot C precies op het juiste moment in stapt en dan alleen maar de vruchten plukt van een vermoedelijk relatief lage waardering. Is het bijvoorbeeld mogelijk een flexibele (overname/fusiesom) op te stellen die rekening houdt met evt. groei of krimp de komende jaren? 2: Wie kan ons het beste helpen met een waardering? Google biedt 100 mogelijkheden maar deze hebben het vooral over transacties van 1000.000 en hoger en we verwachten dat onze fusie hier ver onder valt omdat we niet zo groot zijn! 3: Wie heeft er tips en tricks die ons enige houvast geven? Of zit er iemand op het forum die zegt, hey deze opdracht is op mijn lijf geschreven!? Alvast ontzettend bedankt en mocht mijn vraagstelling niet duidelijk zijn of in het verkeerde kopje staan dan hoor ik het graag!
  8. Dat hebben we zeker geprobeerd maar eerlijk gezegd vielen de mogelijkheden ons vies tegen. Er is een koppeling met Mykassa en Blueretail maar voor zover wij kunnen achterhalen voldoen deze niet aan onze wensen. Er werd ons geadviseerd contact op te nemen met Sweebr wat er goed uit zag echter geen koppeling met Exact meer heeft. (of met Magento...) Zijn al een aantal maanden op zoek maar het lijkt wel alsof de ideale oplossing nog moet worden uitgevonden... Tenzij iemand op dit forum met een slim idee komt?!
  9. Hallo allemaal! Wij zijn een winkel + webwinkel en zijn druk bezig om onze processen efficiënter te krijgen. De eerste stap in dit proces was voor ons de aanschaf van Exact Online en een koppeling tussen Exact en onze Magento webwinkel. Op het moment factureren wij ook in de winkel rechtstreeks vanuit Exact. Dit is echter omslachtig (geen barcodescanner, geen normale bonprinter, lastig invoeren) en we zijn dus op zoek naar een kassasysteem waarmee we dit efficiënter in kunnen richten. Het idee is dat Magento leading wordt als platform waar wij ons assortiment bijhouden. Op het moment wordt dit assortiment gesynchroniseerd met Exact incl. een voorraadsynchronisatie. Het kassasysteem zou ook gesynchroniseerd moeten worden met Exact, dan wel Magento om ervoor te zorgen dat we in alle systemen hetzelfde productaanbod en voorraadniveau hebben staan. We vinden op internet vrij veel systemen en nog meer vertegenwoordigers die aangeven dat ALLES kan! Klinkt natuurlijk fantastisch maar wij twijfelen vaak aan de geloofwaardigheid van dergelijke verkooppraat. Om die reden zijn we op zoek naar ervaringsdeskundigen die een systeem hebben wat werkt. Overige eisen: - Binnen het POS systeem moeten eindprijzen handmatig kunnen worden overschreven. (wij zitten helaas in een kortingsbranche...) - Het liefst willen we dat het systeem draait op Ipads zodat we ook aan de koffietafel samen met een klant een offerte kunnen maken en dingen door kunnen rekenen. Hopelijk kan iemand ons verder op weg helpen!
  10. Bedankt voor de uitgebreide reacties, en dat allemaal na 1 nachtje slapen! @Highio: We hebben zeker rondgekeken binnen bestaande Magento modules maar vinden het vaak nog lastig om in te schatten of de systemen alle functies hebben die wij wensen. De demo's richten zich vaak meer op klachtenafhandelingen dan op onze toepassing. Zeer waarschijnlijk is er een ticketsysteem beschikbaar als module voor Magento maar ervaringen van anderen helpen ons deze zoektocht wat meer te funnelen! Integratie van facturen is een handige toevoeging om zo garantieafhandelingen en andere front-office werkzaamheden meer inzichtelijk te maken. We verwachten de komende jaren enkele duizenden reparaties per jaar uit te voeren en iedere vorm van automatisering binnen deze branche levert dan enorm veel winst op! @Instruments: Het voordeel van digitale formulieren is dat je verplichte invulvelden kan realiseren. Ook is het wellicht mogelijk standaard een datum/tijd annotatie te maken waardoor een dergelijke handeling niet meer vergeten kan worden. Ook het koppelen van mailcommunicatie naar klanten en/of leveranciers verkort het zoekwerk. Uiteraard is het alsnog een uitdaging om iedereen zo ver te krijgen dat e.e.a. goed ingevuld wordt maar wij zien wel degelijk voordelen bij het digitaliseren. Ook kunnen we als management sneller inzicht krijgen in reparatiestromen en hier onze personeelsplanning en zaken als maximale reparatietijden beter monitoren. @Matthias: Het is inderdaad de bedoeling dat naam en datum worden ingevuld bij de diverse werkzaamheden. Wellicht niet zichtbaar voor de klant maar in ieder geval zodat intern eenvoudig navraag gedaan kan worden over lopende zaken. Het idee van een dergelijk systeem is ook dat iedereen eenvoudiger vragen kan beantwoorden en het hebben van een aanspreekpunt in mindere mate noodzakelijk is. @Think Twice: Maatwerk kan uiteraard interessant zijn. Liever kiezen we voor een bestaand systeem waar we eventueel functies bij kunnen uitschakelen. Dit om de kosten binnen de perken te houden en om niet opnieuw het wiel uit te vinden! @Cavorka: Bedankt voor de nuttige tips! Wij gaan ons verder verdiepen in het systeem!
  11. Voor onze zeilmakerij zijn wij op zoek naar een geschikt ticketing systeem. De reden hiervoor is dat wij onze reparatieprojecten beter bij willen kunnen houden zodat er minder fouten gemaakt worden en communicatie naar binnen en naar buiten minder tijd in beslag neemt. Momenteel gaat e.e.a. bij ons als volgt: Klant stuurt kapot zeil op -> Wij boeken deze in middels het invullen van een formulier (klant stuurt vaak handgeschreven briefje mee met omschrijving en adresgegevens) -> Indien er onduidelijkheden zijn nemen wij contact op met de klant per tel/ e-mail/ sms -> Er wordt gerepareerd (vaak door meerdere personen) -> Er wordt gefactureerd vanuit Excel (We willen binnenkort overstappen naar Exact Online) -> Klant krijgt factuur per mail -> Zeil gaat weer retour klant. Waar liggen voor ons de knelpunten: - Onderlinge communicatie tussen verschillende reparateurs gebeurt op hetzelfde formulier. Vaak vergeten reparateurs data, namen of andere gegevens te vermelden bij hun op/aanmerking waardoor het zeker bij complexere reparaties waar veel mensen aan een reparatie werken voor kan komen dat er onduidelijkheden ontstaan. - Communicatie met klanten. Hiervoor geldt hetzelfde. Er wordt soms niet goed geregistreerd op de formulieren wanneer er gebeld is, enkel dat er gebeld is bijvoorbeeld. - Het inboeken van de reparatieformulieren is relatief veel werk. Vaak zijn er onduidelijkheden bij de aanname van de reparatie en moet de klant gebeld worden. Een automatisch online formulier kan hierbij helpen. - Een bijkomend voordeel van het online aanmelden van de reparatie is dat wij onze tijd beter kunnen plannen op basis van de online aangemelde reparaties. We zijn dus op zoek naar een ticketing systeem met de volgende eigenschappen: - Compatible met Magento - Mogelijkheid tot het koppelen van een contactformulier op de website welke uiteindelijk tickets inschiet. - Koppeling met mail om ook e-mails te registreren binnen het ticketing systeem. - Mogelijkheid tot interne communicatie tussen verschillende medewerkers in de back-end gekoppeld aan een ticket van een klant. - Mogelijkheid om afbeeldingen mee te sturen bij het inschieten van een ticket en de mogelijkheid deze te openen in de back-end. - Mogelijkheid om facturen aangemaakt via Exact-Online te koppelen aan de tickets. Heb mijn best gedaan om het kort te houden wat niet echt gelukt is! Vrees ook dat ik niet alles gevangen heb in dit verhaal maar wellicht dat iemand me een beetje op weg kan helpen in het woud van ticketing systemen! Alvast bedankt! Klaas
  12. Allereerst bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik had eventjes tijd nodig om contact op te nemen met Rick en te vragen hoe of wat precies! Aangezien hij nog in een vrij vroeg stadium zit van het aanvragen van de uitkeringen e.d. weet hij ook nog niet precies het naadje van de kous maar kijkend naar zijn medische indicatie is de kans volgens ons zeer groot dat Rick een WGA krijgt en dan vermoedelijk een loonaanvullingsuitkering of wellicht een loongerelateerde uitkering. De UWV is hier mijn inziens niet helemaal duidelijk over. Zij schrijven bij loon gerelateerde uitkering het volgende: U kunt door ziekte 65% of minder verdienen van uw oude loon. En u heeft in de 36 weken vóór uw eerste ziektedag, in minstens 26 weken gewerkt. Heeft u in de laatste 36 weken minder dan 26 weken gewerkt? Dan krijgt u geen loongerelateerde uitkering, maar loonaanvullingsuitkering of een vervolguitkering. Rick heeft in de laatste 36 weken voor zijn eerste ziekmelding (kleine 2 jaar geleden) fulltime gewerkt en zou dus aan het criterium voldoen om in aanmerking te komen voor een loongerelateerde uitkering? Of toch niet? Rick heeft geen aangepaste werkruimte nodig, gebruik kunnen maken van proefplaatsing en overname van de ZW van het UWV is natuurlijk interessant. Wel vragen wij ons af of er compensatiemogelijkheden zijn voor de verminderde arbeidsproductiviteit omdat dit vanuit bedrijfseconomisch perspectief wenselijk zou zijn! @Ron: We begrijpen je punt zeker! Het gaat hier echter om een part-time functie (vermoedelijk NBBU overeenkomst) en er worden uiteraard duidelijke afspraken gemaakt met de medewerker om dergelijke toestanden in de toekomst te voorkomen!
  13. Hallo allemaal! Alvast mijn excuses voor eventuele rare vragen maar wij hebben nog maar weinig kaas gegeten van dit onderwerp en vandaar ook dat we graag higherlevel aanspreken voor advies! Een goede vriend van mij heeft op zeer jonge leeftijd 2 keer een herseninfarct gehad en werkt om die reden al een kleine 2 jaar niet tot nauwelijks! Door de herseninfarcten is hij gevoelig voor drukke werkomgevingen die hem fysiek uitputten, ook lange reistijden in drukke omgevingen (trein/bus) zijn niet meer op te brengen voor hem. Kort geleden realiseerde ik me dat wij wellicht een fijne werkomgeving konden bieden in onze zeilmakerij, met voor de werknemer voldoende rust om zich heen en de mogelijkheid om op eigen tempo te kunnen werken. Ik heb hierover contact gezocht met deze vriend en hij zag het helemaal zitten. Vanaf Augustus komt deze jongen (laten we hem rick noemen) voor 75 procent in de WIA en wordt van hem verwacht dat hij probeert een geschikte arbeidsomgeving te vinden voor de overige 25 procent. Wij willen hem deze mogelijkheid graag bieden, enerzijds omdat we wel wat extra handen kunnen gebruiken en anderzijds omdat ik als ondernemer groot begrip heb voor zijn situatie en het feit dat rick gestoord wordt van het thuis zitten! Wij werken voor al ons personeel met een Payroll organisatie en ik ben benieuwd of er stimulerende regelingen zijn vanuit de overheid om mensen met de gezondheidsproblemen van Rick in dienst te nemen. Rick heeft een sterk verhoogd risico op ziekmelding, moet werken in een zo veel mogelijk stress-vrije functie en zal wellicht iets minder productief zijn dan werknemers zonder zijn gezondheidsproblematiek. Al met al zitten we dus nu in de tweestrijd ondernemen en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Online heb ik wel het een en ander kunnen vinden maar weinig uitsluitsel of duidelijke regelingen! Alvast bedankt voor jullie input! Klaas
  14. Allereerst allemaal ontzettend bedankt voor de snelle en zeer uitgebreide reacties! In het bijzonder Roel bedankt voor de enorme uitleg. Om even antwoord te geven op Highio: Ik wil mezelf niet graag betitelen als iemand met bijzondere kennis of vaardigheden. Ik heb uiteraard inmiddels wel de nodige ervaring opgedaan binnen de uitgeverij branche en mochten jullie fervente lezers zijn van het tijdschrift met de grootste oplage van Nederland dan kan het zijn dat je al kennis hebt gemaakt met een van mijn projecten de laatst uitgekomen editie. De reden dat ik opgevallen ben en gevraagd ben heeft waarschijnlijk veel te maken met de vergrijzing binnen het bedrijf wat resulteert in het feit dat mijn ideeën al snel worden gezien als vernieuwend. (iets waar de uitgeverijbranche op het moment wanhopig naar op zoek is!) Na het lezen van al het commentaar neig ik naar een tarief van rond de 55 zonder hierbij nog reiskosten te factureren. In de markt is dit "volgens mij" aan de onderkant van de markt maar beredenerend volgens Roels theorie aan de hoge kant. (evt. uit te leggen middels berekening pensioenlasten, verzekeringen en overige bedrijfskosten (zijn uiteraard beperkt in mijn geval) Gevoelsmatig blijft het en enorme zak geld maar mijn manager heeft aangegeven dat mijn werk haar wel echt geld waard is en als ik kijk wat er aan andere zelfstandigen wordt betaald door het bedrijf dan denk ik dat het een redelijk tarief is. Wat ik me nog afvraag is wat jullie ervaring is als het tarief te hoog wordt bevonden. Is er dan nog ruimte voor onderhandeling of is het meestal gewoon meteen jammer maar helaas!? Welke slimme concessies zijn er te maken?
  15. Hallo allemaal! Ik hoop dat ik mijn bericht hier op de juiste plek neerzet anders mijn excuses. Ik run al 5 jaar een eenmanszaak waarbij ik importeur ben voor een surfmerk in Europa. Naast deze activiteit heb ik het afgelopen jaar enkele dagen per week voor een grote Nederlandse uitgeverij gewerkt als B2B Marketeer. Ik werkte hier al zo nu en dan als uitzendkracht, uiteindelijk mijn afstudeerscriptie op de marketingafdeling gedaan en daar min of meer blijven hangen. Dit heb ik nu anderhalf jaar gedaan met veel plezier echter de bezuinigingen in de uitgeverij branche kosten mij helaas mijn bijbaan! Wel is mij gevraagd of ik periodiek (waarschijnlijk ong. 1 a 2 dagen p.m.) vanuit mijn eenmanszaak bepaalde werkzaamheden wil factureren vanuit mijn eenmanszaak. Het betreft hier onderzoek naar nieuwe verdienmodellen in de online uitgeverij branche t.b.v. het management. Dit wil ik uiteraard met alle liefde doen echter de grote vraag is, wat is een redelijk tarief... Ik ben 24, afgestudeerd commercieel econoom, 1.5 jaar werkervaring binnen de uitgeverij branche met een (tot nu toe) bescheiden salaris (2000 bruto op bais van 36 uur.) Dit zou echter per 1 januari eigenlijk omhoog gaan naar een kleine 3000. Heb altijd veel verantwoordelijkheid gehad/gekregen vanuit het management en heb gave projecten kunnen doen. Ik hoop dat jullie mij op de juiste weg kunnen helpen... Naast een uurtarief vraag ik me ook af of er nog andere dingen zijn waar ik aan moet denken... Wellicht is deze vraag veel te breed maar dan hoor ik het ook graag!

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept