Hallo allemaal,

Afgelopen twee weken had ik een afspraak bij een distributeur voor automotive onderdelen. Het gesprek liep redelijk goed en enigszins hebben ze ons het assortiment laten zien. Aan het einde hadden we afgesproken om de condities op te stellen en hoe we nu verder gaan (hoe we deze distributeur kunnen overhalen om over de streep te halen).

Alleen dat laatste is me een beetje te globaal. Wat bedoelt deze accountmanager nou? Willen ze meer info? Willen ze ons vertellen dat wij een offerte aan moeten vragen? Het is mij een beetje vaag met wat hij bedoeld en aangezien ik nog maar net ben begonnen, schaam ik me een beetje om dit aan hem te vragen.

Vandaag heb ik de condities verstuurd en gedeponeerd bij de KvK, enige tijd later heb ik een mail terug gekregen met alweer de vraag hoe nu verder?

Wat wij van deze distributeur willen is een offerte, deze is belangrijk zodat we onze totale kosten kunnen berekenen inclusief het verschepen van deze onderdelen naar de VS. Wanneer dit bekend is kunnen ze leveren.

Enig idee wat hij wil?

Alvast bedankt!

[Mod edit: typefout in titel en tekst hersteld[

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32187-wat-wil-de-accountmanager/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Chu,

Gaat het om een éénmalige levering of word je een soort dealer?

In het laatste geval verwacht ik dat de distributeur wil weten hoe de samenwerking eruit gaat zien. Hoeveel omzet verwacht je, hoe is die verdeeld over zijn assortiment, ga je al dan niet voorraad houden, wil je dropshipping, wat zijn de betalingscondities, hoe ga je om met garantie en retouren, etc. Die informatie zal hij nodig hebben om een overeenkomst te kunnen opstellen. Dat gaat namelijk een stap verder dan alleen een offerte maken.

Ik neem aan dat in het gesprek naar voren is gekomen dat je nog maar net bent begonnen, dus voor de account manager zou het toch helemaal niet vreemd moeten zijn als je even wilt afstemmen welke informatie hij allemaal nodig heeft?

Groet,

John

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar