• 0

Trademart Brussel

Kan er mij iemand iets meer vertellen hoe een trademart in zijn werk gaat. Ik zou naar die van Brussel gaan (ben van België)

 

Ik ga kledingparty's organiseren met kinderkleding:

 

Kan je in elke winkel bestellen of leveren ze alleen aan stenen winkels? Is er een minimum afname? Zo ja hoeveel gemiddeld? Is dit goedkoper dan bij een groothandel of zijn dat groothandelaars? Is daar ook outlet?

 

Je leest het: ik ken er niets van :-[

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De bedrijven die je in Trademart vindt, zijn groothandels. Of deze al dan niet aan webwinkels leveren, hangt volledig van hun eigen beleid af. Dat heeft op zich niets te maken met Trademart. Idem voor de minimale afname. Ik ben er een paar keer geweest, maar telkens op uitnodiging van een leverancier. Anders wandel je er niet zomaar binnen, je hebt een BTW nummer nodig en er wordt ook gevraagd naar je branche, die moet aansluiten bij wat Trademart aanbiedt.

Outlet vind je er niet. Je kan er enkel terecht op maandag, tenzij je een afspraak hebt met een leverancier. Meer informatie vind je uiteraard op de website van Trademart zelf.

 

Heb je al een idee welke merken je zou willen verdelen? Indien wel, dan kan je deze misschien al telefonisch contacteren met de vraag naar leveringsvoorwaarden en meteen ook een afspraak regelen als blijkt dat het tot een samenwerking kan komen.

 

Ik ben niet thuis in de modebranche, maar als een leverancier sceptisch is over het leveren aan webwinkels, dan heeft dat doorgaans te maken met het houden van voorraad en het hanteren van minimale adviesprijzen. Als je je daarop voorbereidt en het gesprek wil aangaan met je toekomstige leverancier, dan hoeft een "wij leveren niet aan webwinkels" niet noodzakelijk te betekenen dat je het moet vergeten met deze leverancier, het betekent alleen dat je hen zal moeten overtuigen van jouw concept. Dat lukt soms snel, soms gaan er maanden overheen en heel soms lukt het niet.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.