• 0

Advies gevraagd mijn situatie

Ik wil een satellietwebwinkel beginnen. ;D

 

Met ongeveel 1000 euro aan investering eigen geld totaal. :o

 

Geen lening, geen duur pand, geen bedrijfsauto, gewoon vanuit een huurwoning. 8)

 

Misschien later als het een beetje draait ook installaties erbij.

 

Met momenteel een goedkeuring van de wao om het te proberen, na een jaar word de zaak bekeken bij het gak.

(geen subsidies of degelijke, gewoon op eigen kracht)

 

Nu is mijn vraag:

 

Kan ik niet gewoon naar de kvk gaan en een nummer ophalen zodat ik wat spullen op voorraad kan inkopen bij groothandels en de webwinkel opstarten, m.a.w ben ik nu echt een ondernemingsplan hiervoor nodig?

 

Ik weet namelijk presies wat ik wil !!

 

Ik heb al contact met div. groothandels en ken de inkoop en uiteindelijk de verkoop prijzen

 

Ben nog wel ff wezen snuffelen op internet of ik wat financieele gegevens kon bemachtigen van een eenmanszaak in deze branche, maar helaas.

 

groeten MK

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wel zou ik even oppassen met het runnen van die winkel uit een huurhuis, vaak zijn dat soort dingen niet toegestaan.

 

Hij zei toch WEBwinkel? ???

 

Je krijgt in ieder geval geen klanten aan de deur. Maar als er veel goederen worden gebracht, opgeslagen en weer de deur uit gaan dan kan het toch voor de nodige overlast zorgen in de buurt. En dat is volgens mij weer de maatstaaf.

 

Mvg. Nathan.

Link naar reactie
  • 0

Kan ik niet gewoon naar de kvk gaan en een nummer ophalen zodat ik wat spullen op voorraad kan inkopen bij groothandels en de webwinkel opstarten, m.a.w ben ik nu echt een ondernemingsplan hiervoor nodig?

Ik weet namelijk presies wat ik wil !!

 

Verplicht is een ondernemingsplan nooit,'hij wordt vaak gemaakt voor de investeerder". Aan de hand daarvan krijg je wel of geen lening....

 

Echter....

 

Het maken van een ondernemingsplan met verkoopplan etc maak je niet alleen voor de bank maar ook om datgene wat in je hoofd zit op papier te zetten en te toetsen aan markcijfers etc.

Door het op papier te zetten dwing je jezelf om alles nog eens goed te overdenken. Misschien blijkt je plan wel niet zo levensvatbaar als je dacht bijvoorbeeld...

Een goed ondernemingsplan heb je vooral zelf wat aan, en kan tevens dienen om een financiering te krijgen...

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.