advies gevraagd printer kopen of drukwerk uitbesteden??

Aanbevolen berichten

Ik ben A4 z/w reklamedrukwerk nodig voor mijn aanstaande onderneming.

 

Het gaat om oplages om de nabij 4000 p/maand misschien wat meer.

 

Is het nu voordeliger om dat te laten drukken of zelf een laserprinter aanschaffen en gewoon zelf printen.

 

Rondbrengen doe ik zelf.

 

Kan ik ergens testen vinden over laserprinters.

 

Ik wil namelijk een calculatie maken in het bedrijfsplan wat voordeliger is voor de onderneming.

 

graag advies

 

Groeten

Link naar reactie

4000 stuks is veel om regelmatig te doen met een eigen laserprinter. De kosten zijn rond de 4 a 6 ct per vel, afhankelijk van je printer en de hoeveelheid 'zwart' op de afdrukken natuurlijk.

 

Als je dit gaat doen zou ik vooral naar de tonerkosten kijken voor je een printer aanschaft.. het verschilt nl veel wat een afdruk precies kost. Duurdere apparaten lopen meestal goedkoper doordat er tonercartridges in gaan die meer afdrukken opleveren.

 

Verder zou ik eens een offerte vragen aan de drukker en aan een copyshop, dan krijg je er snel inzicht in wat goedkoper is.

Link naar reactie

Mij klinkt het ook erg veel in de oren. Ik denk dat je ook goed moet investeren in een goede printer als je niet wil dat je hem al na een paar maanden af moet schrijven. (is dit nog nederlands? :-X)

 

Verder zou ik eens een offerte vragen aan de drukker en aan een copyshop, dan krijg je er snel inzicht in wat goedkoper is.

 

Bekijk ook eens deze thread:

 

Ervaring met copyshop

 

Ga niet naar een copyshop, dat is niet voordelig met grote oplages. Ik denk dat toch dat je naar een drukker moet uitwijken. Is bij dergelijke oplages het goedkoopste.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Het afschrijven van zo'n printer zelf is niet zo snel het probleem. Laserprinters gaan lang mee, je kunt er zeker honderdduizenden afdrukken mee maken.

 

Wat wel veel geld kost is de toner, en natuurlijk het papier.. voor het laatste moet je rekenen op 0,5 tot 1 cent per A4'tje. Toner kost zelfs bij een voordelige printer en supplier al gauw 150 a 200 euro voor een cart die 10 a 15.000 prints draait (komt op nog geen 2ct per afdruk), maar dat werkt dus alleen in prijzige printers.

 

Verkijk je er overigens niet op hoeveel werk het is om 4000 pagina's uit te draaien. Zelfs met een hele rappe printer ben je daar wel een paar uurtjes mee zoet.

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.