• 0

Belastingschijven en loonheffing

Beste,

Ik heb de volgende vraag die waarschijnlijk voor sommige simpel te beantwoorden is, en toch twijfel ik door tegenstrijdige berichten op het internet.

 

Het volgende is het geval ik werk op dit moment Fulltime bij een baas en heb een partime eigen onderneming welke zins vorig kwartaal winst begint te maken, ik word door de belasting gezien als winstgenieter.

Nu wil ik vanaf Januari 20 % minder gaan werken en deze tijd in mijn onderneming gaan steken, die 20 % die ga ik aanvullen met priveontrekkingen uit mijn eenmanszaak.

 

Nu komt mijn vraag, word mijn inkomen uit mijn onderneming extra belast of werkt dit op de normale manier van de belastingschijven?

 

Voorbeeld :

 

Ik verdien bij mijn baas 20.000 euro,

 

Dan valt 18.000 euro in schijf 1 en 1372 in schijf 2.

 

Nu ga ik 20% Minder werken dus gaat mijn inkomen bij mijn baas met 4.000 euro omlaag, ik verdien dus nog maar 16.000 euro en vul die 4.000 euro aan uit mijn onderneming ( Er ook even van uitgaande dat er maar 4.000 euro winst is in mijn onderneming dat jaar)

 

blijft het verhaal dan het zelfde ? dat 18.000 euro in schijf 1 valt en 1372 in schijf 2 ? of krijg ik dat ik 16.000 euro bij schijf 1 betaal en de belastingdienst die andere 4.000 euro als 2e baan ziet en deze belast in schijf 4 ?

 

Er staan namelijk veel tegenstrijdige berichten op het internet en hoop dat iemand mij hier een passende reactie op kan geven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De tarieven in de inkomstenbelasting zijn progressief. Verschillende inkomens (loon, winst etc.) worden bij elkaar geteld. De belasting hierover is hetzelfde als over inkomen uit 1 bron (bijvoorbeeld alleen loondienst).

Dus: over de diverse inkomsten wordt op dezelfde wijze belast volgens de schijven in de inkomstenbelasting.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.