• 0

Import electronica uit China en aansprakelijkheid/ certificering

Hallo allemaal,

 

Graag zou ik eens jullie ervaringen en meningen willen weten mbt het volgende over importeren van consumenten electronica uit China. Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel voor het o.a. verkopen van carkits voor smartphones en tablets. Ik zal daarbij merken uit Azie halen verkopen in de webwinkel.

 

1.Nu heb ik eens op Internet gezocht over de productaansprakelijkheid. Er zit standaard 1 jaar fabrieksgarantie op. Maar klopt het dat ik dan voor de wet gezien wordt als de fabrikant aangezien ik het vanuit China naar de EU haal? De merken worden wel al verkocht in Engeland en Duitsland, dus ik ben niet de EERSTE die het importeert naar de EU. Ben ik dan nog steeds productaansprakelijk? stel dat iets ontploft om een extreem geval te noemen, kan ik dan een schadeclaim krijgen.

 

2. Verder zitten op sommige producten alleen een engelstalige en dus geen NL gebruiksaanwijzing bij, is dit verplicht om in Nederland een product te verkopen?

 

3. De producten hebben een CE en Rohs keurmerk en er staan keurig logootjes op de producten. Ik heb begrepen dat je niet alleen de papieren/testrapporten moet opvragen maar ook de keurende instantie moet checken bij producten uit China. Wat zijn jullie ervaringen?

 

Ben heel erg benieuwd of iemand hier tips over heeft en maybe eerder tegen dingen is aangelopen die we kunnen delen!

 

Grt

 

Jason

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.