jasonmo

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

jasonmo's trofeeën

  1. Hallo allemaal, Graag zou ik eens jullie ervaringen en meningen willen weten mbt het volgende over importeren van consumenten electronica uit China. Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel voor het o.a. verkopen van carkits voor smartphones en tablets. Ik zal daarbij merken uit Azie halen verkopen in de webwinkel. 1.Nu heb ik eens op Internet gezocht over de productaansprakelijkheid. Er zit standaard 1 jaar fabrieksgarantie op. Maar klopt het dat ik dan voor de wet gezien wordt als de fabrikant aangezien ik het vanuit China naar de EU haal? De merken worden wel al verkocht in Engeland en Duitsland, dus ik ben niet de EERSTE die het importeert naar de EU. Ben ik dan nog steeds productaansprakelijk? stel dat iets ontploft om een extreem geval te noemen, kan ik dan een schadeclaim krijgen. 2. Verder zitten op sommige producten alleen een engelstalige en dus geen NL gebruiksaanwijzing bij, is dit verplicht om in Nederland een product te verkopen? 3. De producten hebben een CE en Rohs keurmerk en er staan keurig logootjes op de producten. Ik heb begrepen dat je niet alleen de papieren/testrapporten moet opvragen maar ook de keurende instantie moet checken bij producten uit China. Wat zijn jullie ervaringen? Ben heel erg benieuwd of iemand hier tips over heeft en maybe eerder tegen dingen is aangelopen die we kunnen delen! Grt Jason
  2. Hoi TwaBla, dat wist ik niet, excuus! bedankt voor alle adviezen. Ik vraag me wel af of een rechtsbijstandverzekering nog toegevoegde waarde heeft t.o.v. een dergelijk abonnement voor korte vragen. Een rechtbijstandverzekering is toch alleen voor conflicten en heeft meestal toch geen juristen in huis beschikbaar om mee te sparren? De originele kopregel was een complete aanbieding. Dit soort topics trekt vervolgens reacties aan van concurrerende aanbieders die (terecht) menen dat hun aanbod ook aandacht verdient. Hou dan de commercie maar eens buiten de deur. Omdat de intentie waarschijnlijk goed was, is dit topic niet verwijderd. Maar we proberen met moderatie discussies over aanbiedingen reëel te houden. Dus jouw onafhankelijke verwijzing naar andere aanbieders is weer prima.
  3. bedankt voor jullie reacties! nu jullie dat zo zeggen dat ik inderdaad dat de kans is groot is dat zeer beperkt email en telefonisch advies wordt gegeven voor die prijs. De website is ook heel erg gericht op 'als we er niet uit komen' dan kunnen we je verwijzen naar maatwerk juridisch advies met korting. wellicht slimme manier om leads te krijgen en met 230 koop je het makkelijke advies alvast in per jaar. Daarom ben ik wel benieuwd of iemand zelf ervaringen heeft met MKB-Juristen. en andere vraag: wat zijn goeie opties voor een kleine, startende onderneming die 1) regelmatig wil klankborden (bijv. is deze clausule verstandig?, ik wil een product in markt zetten en wat zijn copyright problemen bijv? etc.) en 2) af en toe wat uitgebreider contracten wil laten checken. Dus eerst met doe-het-zelf en bespreken met partners tot contract komen en voordat deze getekend wordt, toch even juridisch laten checken op rare dingen. Dat soort dingen. Zonder gebruik van een advocaat per uur, want daarvoor heeft iedereen wel via via connecties. Zijn er creatieve oplossingen?
  4. thanks voor je reactie! ze zeggen dat er 20.000 klanten zijn aangesloten als die allemaal 230 euro betalen hebben ze toch een bepaald budget om juristen in-house te hebben. ik vermoed ook dat hele contracten niet doorgekeken kunnen worden, maar wellicht dat veel startende ondernemers vaak een aantal punten hebben die ze echtgechecked willen hebben en dan zou zoiets handig zijn. ps, ik denk dat je verwijst naar deze voorwaarden 3.1 Het juridisch advies van MKB Juristen wordt verleend tijdens reguliere kantooruren (werkdagen 8.30-17.30 uur) en is gelimiteerd tot vragen van zakelijke aard die telefonisch afgehandeld kunnen worden. Vragen die in een e-mail van meer dan veertig zinnen worden voorgelegd worden niet beschouwd als vragen die telefonisch afgehandeld kunnen worden. ik denk dat ze bedoelen dat als je een mail hebt van meer dan 40 zinnen, dat ze tijd mogen nemen om te beantwoordne en niet dat ze per se telefonisch dat meteen moeten afwikkelen. maar goed, ik zal ze eens bellen om te vragen.
  5. Goedemiddag allen! Ik ben startend ondernemer en zoek juridische bijstand voor allerlei zaken. Denk aan klankbord voor juridische vragen, contracten nakijken etc. Nu laat mijn budget geen hoge advocaatkosten toe en kwam terecht op www.mkb-juristen.nl. Zij bieden voor 230 euro per jaar onbeperkt bijstand per email en telefoon. Heeft hier ervaringen mee en kan je die hier met delen?? ik vraag me uiteraard af wat de kwaliteit van het advies is, of het werkt op afstand te werken, of ze snel beantwoorden, welke vakgebieden etc. ps ik ben startend distributeur van electronica uit Japan. [titel aangepast - mod]
  6. oh wacht sorry, ik heb het nu gevonden. Dus als ik nu het verschil als prive stortingen boek dan moet het goed komen! bedankt!!
  7. oh ok! bedankt Dennis! Klopt, ik kan nu inderdaad nog niet onderteken en verzenden..... :( Mijn eigen vermogen is dus afgenomen met de 2000 euro die ik besteedt heb met bankgeld. Maar ik moet dus die 5000 euro prive stortingen boekingen (wat ik dus wel heb in Exact Online) die ik heb besteedt aan kosten. Weet iemand waar ik dit kwijt kan in het programma Aangifte inkomstenbelasting voor ondermers 2010? Ik heb alles doorlopen maar zie helaas geen optie
  8. Hoi Dennis, Ontzettend bedankt voor jouw snelle reactie hier! geweldig ja voor het begrip heb ik de BTW buiten beschouwing gelaten maar wel rekening mee gehouden. De activa en passiva aan het einde van 2010 bij programma van de belastingdienst zijn sluitend. Als ik jou goed begrijp komt het er dus op neer dat die 7000 euro aan kosten op mijn V&W rekening staan inderdaad als verlies. 2000 euro is met bank betaald en daarmee dus eigen vermogen eind 2010 daarmee afgenomen en alleen nog de inventaris erop staat... Die overige 5000 euro die uit prive geld betaald is voor de kosten, staat dus los van de balans bij de belastingdienst? Ik krijg deze melding bij het programma: Het saldo fiscale winstberekening 0 euro is niet gelijk aan het saldo verlies en winstrekening of aan het winstaandeel van uw onderneming (-7000 euro). Deze melding kan ik dus in feite negeren?
  9. Goedemiddag allen! Veel mensen zijn denk ik bezig met de belastingaangifte 2010. Ik in ieder geval wel voor mijn in 2010 gestarte eenmanszaak. Er is iets wat voor mij erg verwarrend is. Ik gebruik het programma Exact Online en alles daarin netjes geboekt, maar kan het niet rijmen met het programma van de Belastingdienst. Nu is het zo dat ik een beginbalans had gemaakt met heel simpel aan de activa kant: liquide middelen van 2000 euro en 400 euro aan inventaris. Geen schulden, dus aan de passiva kant 2400 euro aan eigen vermogen. Nu is mijn eenmanszaak een startup en nog geen omzet gemaakt, alleen kosten van afgerond 7000 euro. Dus een negatief resultaat van 7000. Deze heb ik in feite volledig met de liquide middelen van2000 euro betaald PLUS nog prive stortingen. Gewoon met eigen geld betaald, niet op rekening. Dat wordt netjes geboekt in Exactonline. Maar hoe zit ik dit in de aangifte van de belastingdienst? Ik heb het na veel uitpluizen bij Belastingdienst en hier o.a. niet uit kunnen zoeken. Moet ik nu de liquide middelen op 0 zetten en eigen vermogen op 0 bij de vaste activa en passiva bij de Belastingdienst? Wat doe ik dan met de prive stortingen waarmee ik kosten heb gefinancierd? Ik zou het heel fijn vinden als iemand hierbij kan helpen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.