• 0

Huur in BV

Hallo allen,

 

Graag wil ik volgende weer neerleggen;

 

Is het mogelijk naast een VOF een BV op te richten speciaal voor de huur(betalingen) van het bedrijfspand. Uiteraard betaald de VOF dan weer aan de BV. Dit ivm een eventueel faillissement etc. waarbij de huurperiode natuurlijk voor een langere tijd wordt afgesproken.

 

Met de vraag of dit kan bedoel ik met name de acceptatie door de fiscus bij een eventueel faillissement. Waarbij dan geen persoonlijke aansprakelijkheid geldt voor de huurverplichting.

 

Overigens:Het is een duur huurpand dus de borg staat ongeveer gelijk aan het minimum kapitaal.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

hmm... ik dacht dat je het pand in ging brengen in de BV (eigendom) en dan verhuurde aan de VOF....Dit soort constructies zijn namelijk heel normaal om de vaste activa van een bedrijf in een aparte BV te plaatsen.

 

Je zult in dit geval zeker ook eens moeten kijken of uberhaupt het huurcontract onderhuur toestaat, vaak is dat niet zo....en dan gaat de vlieger zowiezo niet op..

 

Als dit wel mag zul je nog niet ingedekt zijn tegen de langere periode....

Als de VOF failliet gaat zal de BV de huur moeten doorbetalen, kan hij dat niet zal de BV ook de VOF en dus jullie persoonlijk leeg moeten plukken om de huur te kunnen blijven voldoen...(ben je nog persoonlijk aansprakelijk.

Ik denk namelijk dat je namelijk tussen de BV en de VOF niet een kortere huurperiode mag afspreken dan er tussen de BV en de verhuurder is afgesproken...(opzet...etc)....

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Als je constructie in een eventueel faillissement zou worden aangemerkt als een constructie die er alleen maar is om schuldeisers te benadelen, dan kun je vrees ik wel wat bijzondere acties verwachten.

 

Als voorts de bv van jou is, loop je het risico dat de aandelen die je in prive hebt vallen binnen het regime van je hoofdelijke aansprakelijkheid. Dan ben je dus je aandelen in de bv toch nog kwijt.

 

Is het niet beter om je complete vof in een bv te stoppen?

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.