Ga naar inhoud

OlafJ

Legend
  • Aantal berichten

    272
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

OlafJ won de laatste dag op 28 juni 2019

OlafJ had de meest gelikete inhoud!

Karma

3

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Zuidwesthoek
  1. Broers en zussen erven wanneer er geen echtgenoot, kinderen of ouders zijn. (art. 4:903 BW) Onterving is niet mogelijk voor zover sprake is van een legitieme portie of wettelijk erfdeel. Dit geldt voor familieleden in de "nederdalende linie". Dat zijn kinderen en kinds kinderen. (art. 4:960 BW) Broers en zussen (zijlijn en niet neergaande lijn) kunnen dus onterfd worden, aangezien zij geen aanspraak maken op een legitieme portie. Deze onterving vindt uiteraard plaats bij testament en een testament kun je alleen bij notariële akte laten vastleggen. Let erop dat je er na overlijden niet meer bent om je tegen een eventuele aanvechting van het testament te verdedigen. Je kunt eventueel je neefjes en nichtjes aanwijzen in het testament, maar als deze minderjarig zijn, zullen hun ouders het beheer en vruchtgenot krijgen. Vraag ernaar bij de notaris. Als je na het opstellen van je testament trouwt, gaat samenwonen of kinderen krijgt/adopteert, pas dan wel je testament aan. Je wilt je familie denk ik niet achterlaten met ruzie over legitieme porties enzo. Conclusie: Ga naar de notaris en leg het geval voor. Onterving kan, maar ik moet er wel op wijzen dat de andere posts in deze thread stof geven tot nadenken...
  2. Als je alles op één plek wilt hebben, dan is XS4ALL m.i. de beste. Ik heb daar zelf ook lange tijd alles onder één dak gehad.
  3. Mijn fout. Ik heb de verkeerde bron vertrouwd en, stommerik die ik was, niet ver genoeg doorgezocht. Bedankt voor je corrigerende reactie en excuses aan Rien en Colin vwb mijn vergissing. Overigens zeggen mijn bronnen (andere dan waar ik de vorige post op baseerde) iets anders over de eigendomsovergang, maar ik wil niet nog een keer uitglijden. Het verschil is ook nogal juridisch geneuzel waar niemand hier op zit te wachten.
  4. OlafJ

    After sales

    Mijn idee. Een kado is iets waarvan je denkt dat de ontvanger het leuk vindt om te krijgen. Je moet het ook zelf leuk vinden om te geven. Het kado zegt dan ook iets over de relatie en hoezeer je die op prijs stelt. Als daar je bedrijfsnaam of activiteit op staat zonder dat het kado onbruikbaar wordt, dan is daar niks op tegen. Kortom: een kado is geen verkapte verkooptruuk, maar bedoeld als attentie en blijk van waardering. Aftersales heeft volgens mij twee doelstellingen: 1. Je product iets extra's geven: aftersales support (hoeft niet altijd gratis te zijn, als je de prijs maar kunt rechtvaardigen) 2. Zorgen dat je niet vergeten wordt, zonder irritant over te komen, bijvvorbeeld door middel van de nieuwsbrief met eventueel daarin een korte enquete of poll om de interesse van je klanten regelmatig te controleren.
  5. Niet helemaal juist. CIF kent nogal wat valkuilen. Wat je hier beschrijft roept bij de lezer een beeld op dat in termen van transportcondities franco genoemd wordt. Bij CIF komen de kosten voor transport, verzekering en vracht, alsmede de uitklaring voor rekening van de verkoper. Je bent de eigenaar vanaf het moment dat de goederen de scheepsreling passeren in de vertrekhaven, met alle lasten en lusten die de eigendom met zich meebrengt. Bij het bepalen van de heffingsgrondslag voor je inklaring is het type vervoerscondities belangrijk. Wanneer op basis van fob wordt ingeklaard, worden de vervoers- en verzekeringskosten niet meegerekend, inklaring op basis van cif kan dus hoger uitvallen. Je moet bij CIF zorg dragen voor een verzekering vanaf het moment dat de goederen de scheepsreling passeren in de haven van bestemming. Het risico gaat namelijk op dat moment op jou over. Zorg ook dat je als begunstigde/verzekerde staat vermeld in de polis die de verkoper ten behoeve van jou sluit en dat die polis afdoende dekking biedt. Je kunt bij de douane informeren welke inklaringskosten gelden voor jouw soort goederen. Overigens hebben transportondernemers (rederijen) agentschappen in de havens die ze aandoen. Die agentschappen dragen zorg voor het uitladen en opslaan. Soms wordt ook de inklaring geregeld en zelfs het vervolgtransport. Neem bijvoorbeeld UPS of FedEx. Deze bedrijven rekenen redelijke tarieven voor een volledig door-to-door traject. Je bent dan van alle toestanden verlost. Het is raadzaam om bij je leverancier na te gaan welke vervoerder hij inschakelt en wie diens agent is in Nederland. Dan kun je contact opnemen met die agent en daar informeren naar hun werkwijzen. Wanneer er goederen in de haven aankomen die moeten worden ingeklaard, dan komen ze in een speciaal douanedepot. Je krijgt dan een melding over het inklaren en dat je moet betalen. Daar zal een termijn aan gekoppeld zijn en de goederen blijven in dat depot. Nadat je hebt betaald mag je ze gaan ophalen. Je krijgt een termijn voor de inklaring en het ophalen. Er zijn ook mogelijkheden om de goederen voorlopig bij de douane te (laten) opslaan. Er wordt dan gesproken van een entrepot. Dat brengt extra kosten en blabla met zich mee... Weet je zeker dat je cif wilt kopen? Het kan betekenen dat de inklaring een stuk hoger uitvalt dan bij fob/fas Rotterdam. http://www.douane.nl/taric-nl/aktueel/ContentFS.htm bevat het hele tarievenboek. op www.douane.nl vind je meer info over de douane. Belastingtelefoon douane: 0800 - 0143 In douane en transport kunnen per land en goederenklasse verschillende regels gelden ten aanzien van tariefstelling en formaliteiten. Ik raad je daarom ook aan om contact op te nemen met de douane. Zorg daarbij ook dat je gedetailleerde info hebt over je producten, hun herkomst, samenstelling en eindbestemming. Als ze ernaar vragen heb je dan meestal wel een afdoend antwoord.
  6. Euh, nee! De Access database waar ik het over heb is het gegevensbestand van SmartMail (www.jam-software.com) Dat bestand kun je met MS Access openen en helemaal ondersteboven gooien. Wanneer je in SmartMail een nieuwe groep adressen aanmaakt en opslaat, dan wordt er in dat gegevensbestand een nieuwe tabel gemaakt. Gooi die weg en maak een koppeling naar je bestaande adressenbestand. Geef die koppeling een passende naam (tblAdressen ofzo). Vervolgens maak je een query in dat gegevensbestand dat bij SmartMail hoort. Die query geef je de naam van de groep. De query levert op basis van je gekoppelde tabel de kolommen die SmartMail verwacht en voila, je live koppeling is gereed. Maak de query overigens wel read-only, anders worden wijzigingen die je in SmartMail doorvoert ook verwerkt in je oorspronkelijke klantenbestand en dat wil je waarschijnlijk niet. Extra functionaliteit op database niveau kan ook. Met Outlook kun je dat zelfs automatiseren,zodat de aan- en afmeldingen die via e-mail bij je binnenkomen automatisch verwerkt worden. Je ziet, er is heel wat mogelijk, maar eigenlijk waren we al stuk gelopen op de gepersonaliseerde brief. Je moet eigenlijk in je mailtje allerlei velden kunnen opnemen.
  7. Precies wat ik bedoel. Er is natuurlijk geen gen met opdruk 'ondernemer' dat bij de ene persoon aan staat en bij de ander uit. Het gaat om talent net als bij muziek en sport.
  8. Ik vrees dat je vraag verkeerd geformuleerd is. Ondernemen is niet iets waartoe je kunt worden opgeleid. Je kunt voor manager of bedrijfskundige leren en wat al niet meer. Maar als je de succesvolste ondernemers vraagt welke opleiding je nodig hebt om ondernemer te worden, dan zal vermoedelijk het unanieme antwoord zijn dat die opleiding niet bestaat of het moet de "universiteit des levens" zijn, zoals Archie Bunker dat altijd noemde. Ik heb Henny van der Most eens op een lezing meegemaakt en die beweerde het ook. Grappig detail is overigens dat hij tijdens die lezing, waar hij op uitnodiging van de ABN AMRO was, steeds de bankiers voor schut stond te zetten. Toen hij echter opmerkte dat je ondernemer BENT en niet WORDT, stonden er een stuk of vijf flanelle pakken met naamkaartjes van "de bank" langs de zijlijn instemmend te knikken. Ondernemer is dus iets wat in je bloed of aard moet zitten. Dat neemt volgens mij niet weg dat je geen succesvolle onderneming zou kunnen runnen. Daar is een bedrijfsvoerder voor nodig. Om echter uit het niets je eigen zaak op te zetten en succesvol te maken en houden zijn bepaalde karaktereigenschappen nodig die ze je op school niet kunnen bijbrengen.
  9. De opmerking van Willemj gooit inderdaad roet in het Smartmail verhaal. De rest kan ik met dat programma oplossen: Bij al het onderstaande geldt de voorwaarde dat je beschikt over MS Access, zodat je de database kunt bereiken. Koppelen aan een willekeurige database kan. MS Access kan namelijk koppelingen aan naar tabellen in andere databases. Stel, je hebt een klantenbestand en daar zit een tabel 'tblKlanten' in. Die koppel je in de SmartMail database. Vervang de SmartMail tabel van de mailinggroep door een query met dezelfde naam en velden. Nu heb je in SmartMail de klanten uit je oorspronkelijke tabel gekoppeld en nog wel dynamisch (altijd up-to-date). Extra gegevens uit je klantenbestand, zoals bestedingspatroon, klassificatie en wat al niet meer kun je in Access gebruiken om selecties te maken. Elke selectie is in SmartMail een groep. De querynaam is de groepsnaam Opt-in-Out kun je ook verwerken, door deze altijd in je selectie mee te nemen (WHERE OptInOut='IN') De melding over de parkeergelegenheid lijkt me niet zo moeilijk: stuur iedereen die komt en nog geen parkeerkaart heeft een mailtje. De gepersonaliseerde mailing zou inderdaad een innovatiepunt kunnen zijn. Ik vermoed dat het wel bestaat, maar niet tegen een lage kostprijs en eigenlijk altijd binnen het raamwerk van een meer omvattend systeem, zoals een CRM pakket. Een eenvoudig en voor mkb-ers betaalbaar product zou dus innovatief kunnen zijn. Durf ik nog? Nog wel... ;)
  10. In een andere thread had ik smartmail al eens aangehaald. Daar ben ik toen samen met de vragensteller nog even een-op-een op doorgegaan om een wat concreter beeld te krijgen. Een piepklein onderzoekje wees al snel uit dat SmartMail werkt met een MS Access database. De achterliggende gegevensbron is ook met MS Access te bereiken. Je kunt daardoor onwijs ver uitbreiden op de eenvoudige basis die SmartMail tegen weinig geld biedt. Het is misschien wat omslachtig om twee programma's te gebruiken (SmartMail en Access), maar de meeste alternatieven kosten vaak ook meer. We kunnen natuurlijk ook met zijn allen eens op een rijtje zetten wat een goed mailingprogramma moet kunnen en dan zien of er Higherlevelaars zijn die (mee) willen bouwen. Dat zou innovatief kunnen zijn of niet?
  11. Als kneusjes-oorlogen voeren past bij het gemiddelde niveau van de HL-leden, ga ik mezelf toch wel wat vragen stellen... ::) Ik begrijp de voors en tegens wel van een uitgebreider complimentjessysteem, maar wanneer je iemand 'reust' of 'kneust', is het altijd wel aardig om dat te melden. Ook de reden ervan mag dan wat duidelijker blijken dan vaak het geval is. Overigens geloof ik dat die kneusjes-oorlogen ook zo al plaats vinden.
  12. Vandaag zag ik tot mijn verrassing dat mijn karma van niveau is veranderd. Dat is de afgelopen tijd al een aantal keren gebeurd en ik vroeg me steeds af wat ik dan zo goed had gedaan dat mensen mij een reusje toekenden. Nu zie ik dat mijn karma ineens een punt gezakt is. Maar de vraag die blijft is toch maar weer: wat heb ik verkeerd gezegd? Op zich is er niets op tegen dat we volgens een democratisch proces kunnen besluiten om iemand tot 'reus' of 'kneus' te bombarderen. Het zou alleen datzelfde democratische proces ten goede komen als iedereen kon weten waarover gestemd wordt. Met een totaal aantal berichten van meer dan 250 is moeilijk na te gaan waar het kneusje werd toegekend. De persoon om wie het gaat kan nu niet vaststellen wat hij goed/fout deed en de anderen weten niet eens dat er iets veranderd is, laat staan dat ze erover kunnen meestemmen. Waarom ik dat zo belangrijk vind? Ik leer graag van fouten. Ook is het altijd wel fijn om te weten wat je wel goed doet. Je kunt er dan namelijk over nadenken en je toekomstige handelen eventueel aanpassen.
  13. Nee, bedrijfsaansprakelijkheid. Mijn polis is een bedrijfsaansprakelijkheidspolis. Is er verschil? Ik heb een eenmanszaak en geef bedrijfsadviezen en ontwikkel software. De polis is voor een adviesbureau voor bedrijfsprocessen en automatisering. De premie is 100 euro per jaar. Er zijn 4 rubrieken gedekt, elk tot maximaal 1.135.000 per aanspraak en een eigen risico van 113 euro per aanspraak. Uitgesloten zijn repetitive strain injury en 'ontwerpen, tekeningen enz' maar die zijn binnen de Fenit voorwaarden al goed afgeschermd (geen garantie natuurlijk, maar gebruikelijk binnen de automatisering)
  14. Wat voor beroep/bedrijf oefen je uit? Mijn verzekering ligt ontstellend veel lager en de dekking is veel hoger (Nationale Nederlanden). Ik weet dat het type bedrijf en de risico's die gelopen worden / gedekt zijn van doorslaggevende invloed kunnen zijn. Heb je personeel? Draag je bedrijfsrisico's op de weg?
  15. Mijn eigen intranet Bevat de voornaamste business intelligence, zoals: - projecten - berichten (iedere morgen gelijk op de hoogte van de backup) - notities - taken - boodschappenlijstje - Directe toegang tot mijn favorieten (intern, extern, archief) - agenda met dag/week/jaar overzicht en urenverantwoording Wanneer ik mijn nieuwe server in gebruik neem komt er natuurlijk ook e-mail bij.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.