• 0

Technisch ontwerp

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat verwachtte ik ook al, aangezien je vraag specifiek over het technische ontwerp ging. Wat ik bedoel te zeggen is dat je met UML een taal hebt die zich niet beperkt tot een klein deel van de totale projectgroep. Je kunt er natuurlijk de delen uit pakken die je wilt, maar de bedoeling van UML is juist uniformiteit van idee tot eindprodukt. Dat zie je ook aan de naam: Unified Modeling Language.

 

Als je echt het TO in wilt duiken, zul je denk ik je neus in een flink aantal boeken moeten begraven. Hoe diep hangt af van de mate van detail dat je TO moet hebben. De praktijk heeft evenwel uitgewezen dat programmeurs zich niet graag al te veel laten vastpinnen, omdat tijdens het programmeerproces altijd verrassingen omhoog komen. Ook wordt een te gedetailleerd ontwerp veel te kostbaar.

 

Op het allerlaagste niveau krijg je te maken met flowcharts, waarin je van een functie precies het verloop aangeeft met condities, keuzes, lussen etc. Het maken daarvan is een tijdrovende bezigheid.

Kijk hier eens: http://deming.eng.clemson.edu/pub/tutorials/qctools/flowm.htm

 

Meer inhoudelijk ten aanzien van je vraag:

Als je graag richtlijnen hebt voor het maken van een TO moet ik eerst weten wat je moet gaan ontwerpen, wat je uitgangspunt is en wie het TO allemaal moeten gebruiken. Deze onderwerpen zijn toch wel erg belangrijk.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.