• 0

VOF bestaande uit 3 vennoten, 1 vennoot wilt stoppen

Dag allemaal,

 

Zoals in het onderwerp al aangegeven is, heb ik samen met 2 vrienden een VOF opgericht.

De VOF bestaat nu iets iets meer dan een jaar, en de uittredend vennoot wilt zich namelijk met iets anders bezighouden.

 

Welke stappen moet ik allemaal nemen, zodat de VOF doorgezet kan worden door mij en de andere vennoot?

In het VOF overeenkomst staat in ieder geval dat de VOF doorgezet kan worden door de andere vennoten als er 1 vennoot zou stoppen.

 

Moet er hiervoor dan een nieuwe VOF opgericht worden die de oude VOF overneemt? Of is alleen uitschrijven

van de uittredende vennoot voldoende?

 

Alvast bedank

 

KKC

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ik heb een coöperatie en een soortgelijke "problematiek"

 

In de basis zal mijn advies zijn om als goede relaties uit elkaar de gaan om voor de toekomst - maar dan in een andere vorm - ook nog wat voor elkaar te kunnen betekenen c.q. als ambassadeurs voor elkaar op te treden.

 

T.a.v. de VOF.Met een VOF heb je geen aandelen maar alleen een contractuele overeenkomst. In deze overkomst zullen dan de zaken moeten zijn opgenomen bij een "Exit": opzegtermijn, wat te doen met lopende opdrachten en verplichtingen et.d. Uitschrijven zal op zich voldoende moeten zijn

 

T.a.v. de nieuwe situatie. Nieuwe plannen, nieuwe vorm? Of voortzetten. T.a.v. de vorm, met een VOF heb je een onbeperkte aansprakelijkheid van de vennoten. Met een coöperatie UA heb je dat niet en gelijk een formele rechtspersoon. Kortom, ik zal kijken wat zijn de plannen voor de toekomst, past de huidige VOF hier nog bij of een nieuwe structuur.

Groet,

Edwin

 

 

 

Met enthousiaste groet,

Edwin J. Best RB

m: +31 (0)6 39892442

e: edwin@thebestcrm.nl

 

The Best CRM

www.thebestcrm.nl | +31 (0)30 8771370 | twitter.com/EdwinBest

 

The Best CRM, passionate about delighted customers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 60 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.