• 0

B.V verstandig voor een starter?

 

hey hey,

 

ik ben nu bezig met het schrijven van mijn ondernemingsplan.

ik doe het samen met een vriendin.

we hebben ervoor gekozen om een B.V te beginnen.

 

maar nu lees ik overal dat het niet gebruikelijk/ verstandig is om als starter een B.V te beginnen.....

 

we hebben wel de 18.000 euro maar er zijn ook fiscale redenen waarom je beter geen B.V kan beginnen.

 

we kunnen onze iedeeen nog wel omgooien :)

 

is er iemand die mij advies kan geven..... :) misschien is het beter als we er een eenmanszaak van maken of VOF

 

groetjes !!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het 'nadeel' aan een BV is vooral fiscaal inderdaad, want bij niet al te grote winsten schiet je er flink bij in. Daarnaast zijn de kosten voor oprichting en administratie hoger. De reden om wel een BV te beginnen onder starters is - denk ik - met name de beperking van aansprakelijkheid.

 

Ik denk dan ook dat je vooral moet afwegen welke risico's je gaat lopen met het bedrijf, in hoeverre deze te ondervangen zijn, en vervolgens dit moet afwegen tegen de hogere kosten van de BV.

 

Overigens valt me op dat het startkapitaal zelden of nooit de reden is om wel of geen BV op te zetten. Ik vind het erg jammer dat het fiscaal zo nadelig is, en de reden daarachter ontgaat me eigenlijk geheel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.