• 0

efficient werken - welke software?

Ik loop de laatste tijd steeds vaker te klooien met e-mail, agenda en op locatie hebben van bestanden.

 

Daarbij komt dat ik diverse verouderde software gebruik zoals office XP (ergens uit 1997 ofzo).

Nu heb ik zitten kijken naar het kopen van een nieuw office pakket met nieuwe outlook versie maar wordt van al die verschillende versies niet echt wijs meer.

Net kwam ik ook nog eens Office 365 tegen van microsoft maar onduidelijk of dit nu weer de opvolger is voor office 2010.

 

Wat ik eigenlijk wil is dat ik de software op 1 bepaalde plek heb staan (online??) en dat ik dat vanaf verschillende plekken kan gebruiken. dus vanaf de pc op kantoor, maar ook vanaf mijn laptop als ik onderweg ben of als ik in het magazijn ben op een computer, of op mijn Iphone (of straks de Ipad of galaxy TAB). eigenlijk gewoon van overal waar ik op dat moment ben.

Wil mijn e-mail vanaf overal kunnen bekijken zonder dat ik zoals nu op elke locatie apart moet ophalen en steeds opnieuw alle spam moet weggooien (als ik nu op iphone e-mail kijk en gooi de spam web en kom op kantoor wordt opnieuw alle mail opgehaald inclusief op iphone weggegooide spam).

 

Ik wil excel dus van overal kunnen gebruiken en mogelijk ook andere software die ik nu op mijn pc heb staan.

 

Nu lees ik veel over zaken en zie ik veel termen voorbij comen zoals cloud enz.

maar sbap er allemaal niet veel van en geen idee waar ik moet beginnen met het zoeken van een oplossing.

 

En ik ben Nederlander dus moet ook tegen een schappelijk prijsje;-)

 

Wie kan me op de goede weg helpen om aan al die wirwar aan verschillende oplossingen en programma een eind te maken zodat ik een stuk efficienter kan werken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Astrid,

 

Je hebt gelijk als je zegt dat Outlook niet fungeert als server.. Ik had het wellicht beter moeten toelichten.

 

Opzet is om Gmail in de vorm van (Google apps) als e-mail server te gebruiken. Je zult dan bij je hosting provider je domein e-mail laten bezorgen bij Google. Google fungeert dan als jouw provider voor mail, en daar worden ook alle toewijzingen geregeld.

 

Maar je kunt ook POP mail adressen laten binnen komen bij Gmail. Vervolgens haalt Outlook de gegevens weer bij Google vandaan (synchroniseert)

 

Er bestaan dus twee mogelijkheden om je mail centraal te gebruiken.. Grote voordeel is dat waar je ook inlogt, je dezelfde inhoud hebt. Als je dezelfde techniek (Outlook/Gmail) gebruikt op verschillende desktops of laptops, heb je altijd dezelfde inhoud

 

Let wel!!! het gebruik van regels in Outlook werkt alleen lokaal. Filters in Gmail werkt onafhankelijk.

Gemak dient de ondernemende mens...

 

De oprechte eenvoud

www.open2bizz.nl

Link naar reactie
  • 0

het is allemaal verschikkelijk onoverzichtelijk in elkgeval.

 

Ik zat vanmorgen nog even bij G-mail te kijken en zag dat dat enkel met POP accounts overweg kan tenzij je Gmail voor bedrijven neemt, dan kan het wek weer met IMAP accounts werken. maar over gmail met bedrijven stond weer zoveel informatie dat ik het overzicht alweer snel kwijt was en ik veel niet kon vinden (kon b.v. al niet eens vinden hoe je dat kan betalen (als dat enkel met creditcard kan heb ik er b.v. al niks aan).

 

ben nu in elkgeval aan het proberen outlook goed draaiende te krijgen met imap en dat ook zo op mijn iphone te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Nee, je hebt niet perse Google Apps (betaald) nodig om POP mail te ontvangen. Dat kan ook met een standaard Gmail account.

 

Alles valt en staat met de juiste instellingen. op iedere client PC, LT of mobiel. Dat geldt voor Outlook, Gmail of welke oplossing je ook gebruikt. Als je er moeite mee hebt, laat het dan door iemand doen, die er veel ervaring mee heeft. Het is zeer prettig dat de communicatie van je onderneming snel, makkelijk en overzichtelijk is ingericht.

 

De beperkte investering van een professional, ga je makkelijk terug verdienen. dat hoeft echt niet de wereld te kosten...

Binnen 2 a 3 uur is het allemaal netjes ingesteld; wel zo handig

Gemak dient de ondernemende mens...

 

De oprechte eenvoud

www.open2bizz.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.