• 0

Ondernemingsplan voor huizensite: hoe inkomsten in te schatten?

Dag allemaal,

 

Wat een geweldige site en top om te zien dat iedereen elkaar zo graag wilt helpen. Ik heb zo snel het antwoord op mijn vraag niet in de 11 paginas tellende reacties kunnen terugvinden, dus daar komt hij:

 

Ik ben momenteel een ondernemersplan aan het schrijven voor een radicaal andere wijze van huizen verkopen. Dit betekent dat er een site komt waarop deze dienst wordt aangeboden. Echter loop ik wat tegen de financiele paragraaf aan aangezien ik niet met lidmaatschap wil gaan werken. Inkomsten moeten dus - op de korte termijn - van advertisement en trafic komen. Kennen jullie voorbeelden waarmee ik een idee krijg a) hoe dit in de begroting op te nemen en b) om welke orde van grootte dit gaat?

 

Hartelijk dank alvast!

Judith

 

[mod-edit:typo in titel aangepast]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, bij een beginnende site kan je die inkomsten gerust op nihil inschatten.

Het opbouwen van een goedbezochte website op gebied van onroerend goed kost nogal wat moeite en eerder zal je niet veel advertentie-inkomsten trekken.

 

Heb je al ingeschat wat voor traffic je site gaat trekken in jaar 1, 2 en 3? Wat is je marketingplan en budget?

Laat je de huisaanbieders betalen voor hun plaatsing of moet het enkel van de advertenties in de marge en evt. nieuwsbrief komen? Ga je nog andere zaken aanbieden? (bv. hypotheekleads)

 

Genoeg om over na te denken...

Link naar reactie
  • 0

voor een radicaal andere wijze van huizen verkopen.

 

Vierkante wielen zijn ook radicaal anders, maar niet echt beter dan de oude vertrouwde ronde.

 

Wat is je onderscheidend vermogen, kun je dat genoeg benadrukken, zodanig dat men geinteresseerd is?

 

Huizen verkopen? Dat is momenteel helemaal in het belang van de verkoper. Voor geld zul je naar mijn mening daar dus moeten zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.