Jump to content

mmint

Legend
  • Content Count

    2,242
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

mmint last won the day on January 23

mmint had the most liked content!

Community Reputation

99

Personal info

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • Gender
    Male
  • Address
    Postbus 55998, Den Haag, 2505BB, Netherlands
  • Country
    Nederland
  • Company or organization name
    Maxint
  • Website address

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. Gooi je de aangekochte website weg na gebruik? Is deze over een jaar waardeloos geworden? Vergdlijk hrt met decaanschaf van een auto danwel ov-kaart. Wellicht kun je op basis daarvan bepalen of het kosten danwel investeringen zijn...
  2. Bron? Ik lees oa. hier en hier dat het vrijwel alle spaarders hun verloren geld terugkregen. Alhoewel de rente niet vergoed werd kregen zelfs spaarders met een achtergestelde lening nog geld terug. De curatoren hebben ook nog moeite gedaan om de kleine tegoeden van mensen die het erbij lieten zitten terug te geven.
  3. Dat ligt er maar net aan wat je wilt afspreken. Kijk je naar afleveringen van Dragons' Den, dan koppelen de investerende dragons de inleg direct aan de waardering... Maar voor het geval ik tussen de regels door niet duidelijk was: de uitdaging zit dus niet in welk sommetje je wilt gebruiken, maar in hoe je waardering en inleg vaststelt op zo'n manier dat alle partijen het redelijk vinden. Dat is een persoonlijke afweging waar geen forum-sommetje je bij gaat helpen..
  4. Hallo en welkom op HL! Eenvoudige som: inkoop=waarde/3 Minder eenvoudig: wat is de waarde ttv inkoop en wat vinden partijen redelijk?
  5. @prinsrachid - volgens mij hoef je bij inkomsten uit overige werkzaamheden geen balans bij te houden, alleen eenvoudige administratie met de inkomsten versus uitgaven. Op de zaak zetten heeft dan vermoedelijk fiscaal geen significante betekenis, want voor bv. afschrijven is denk ik een activum nodig. Of je bij zo'n eenvoudige administratie ook nog kosten van een auto met 90% privé kunt aftrekken lijkt mij sterk maar 19ct per zakelijke km lijkt me wel gepast. Echter, ik ben een amateur, dus jij kan hier vast meer over zeggen...
  6. Een auto op de zaak zetten betekent activeren op je balans, afschrijven, kosten aftrekken en privé bijtelling voor IB en BTW. Bij de auto privé kun je 19ct per km aftrekken. Zie ook andere topics op dit forum. Met 15 uur p/w kom je niet aan het urencriterium en met je fulltime baan ligt ondernemer voor de IB niet voor de hand. Wat bedoel je dan nog met "auto op de zaak zetten"? Niet dat het uitmaakt, maar hoe kom je eigenlijk op 90% privé?
  7. Welkom op HL! Wilde je een BV beginnen of hou je het bij een eenmanszaak? Met fulltime inkomen van werkgever ben je vast geen ondernemer voor de IB. De administratie voor overige inkomsten is dan een stuk eenvoudiger want bij de aangifte geef je alleen maar die inkomsten op, niet een hele boekhouding met activa e.d. Succes met je passie!
  8. Dat klinkt alsof zij ervoor zorgen dat ze kunnen factureren en dat jullie al het risico gaan lopen. Succes met die onderneming! Waarom maken jullie eigenlijk zelf niet jullie ondernemingsplan? Dat plan zorgt dat jullie zelf zaken goed overdenken en uitzoeken. Het is er voor jullie onderneming; niet alleen maar voor het pleasen van de bank of de crowd... Laatste tip: laat je niet gijzelen door je eerder toezegging. Geef aan dat je pas akkoord gaat wanneer alles goed op papier zet. Beter nu je vriend teleurstellen dan later je vriendschap verliezen...
  9. Zo te zien probeer je op basis van dagafschriften achteraf je boekhouding op te stellen. Kun je de exacte bedragen niet van je facturen overnemen? Waar je nog geen rekening mee houdt zijn de afrondingsverschillen bij de btw-aangifte. Je rekent eenvoudig kosten-btw=verlies, maar in die 417 euro btw uit vijf aangiftes zitten vijf afrondingen. Die afrondingen kunnen optellen tot enkele euro's verschil in jouw voordeel, die je verlies zullen verkleinen. (Ik vraag me trouwens nog wel af wat dat pand was, je noemt alleen je postbus... Gezien je omzet zou de belastingdienst kunnen vermoeden dat er ook wat sprake was van privé-gebruik).
  10. Je geeft geen antwoord op m'n vraag. Kloppen je berekeningen? Bijvoorbeeld 950,- plus 21% is 1149,50 en geen 1139,-
  11. Ik denk dat de bedragen in die laatste balans nog niet kloppen. Het verlies is berekend door alle kosten op te tellen. Matjes schrijft dat de genoemde kosten inclusief BTW zijn. Voor een goede balans moeten die bedragen ex. BTW zijn. (In de eerste balans komt Matjes op een verlies van 2040,48, bestaand uit kosten ex btw) @Matjes - klopt je berekening? Hoe kwam je op 2040,48? (417 euro is 21% van 1986 euro...)
  12. Google eens op STAK en certificaten... Maar misschien makkerliijker: Je kunt werknemers ook proberen te binden met een systeem van bonussen. Ik ken ook een bedrijf waar ze spaarpunten uitdelen die later kunnen worden gebruikt om geschenken mee uit te zoeken.
  13. Ik vind in dit topic alleen deze bijdrage die maar weinig bijdraagt... Scrapen kan inderdaad bewerkelijk zijn. Per bron heb je specifieke code nodig die ook nog eens bijgewerkt moet worden zodra de bron aanpassingen maakt in de vermelding of weergave van de te verzamelen gegevens. Gegevens ophalen zonder handmatige wijzigingen vereist dat iedere bron een gedocumenteerde toegangsmogelijkheid (API) aanbiedt, denk bijvoorbeeld aan een RSS feed, XML request-interface of webservice. Indien deze niet voorhanden is zou je nog op zoek kunnen gaan naar derde partijen die al dan niet via scraping een voor jouw doel geschikte API bieden.
  14. Welkom op HL! Wat zei je webontwikkelaar toen je deze vraag voorlegde?

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept