Jump to content

Ron_HL

Junior
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  1. Wat zou in mijn geval de beste optie zijn? Rekening houdende met deze punten: Aanwezige eenmanszaak (18 jaren) Mogelijk betreft het initiatief een tijdelijk karakter De samenwerkende partner is een student en wilt geen consequenties als het gaat om de fiscus en andere financiële zaken Moeten wij ons (of enkel en alleen ik) zelf überhaupt in gaan schrijven bij KvK? Ik lees op de site van KvK het volgende: Met name de omzet van € 10.000 per jaar is nog een grote vraagteken...
  2. Nee dat is niet wat ik zou willen. Is een 0-uren contract dan eventueel een optie? Ik weet niet of dit überhaupt gaat lopen, dus wil geen vastigheid.
  3. Dat is nog even de vraag. Ik denk dat de student in kwestie het liefst geen gedoe wilt met regelgeving, fiscus enzovoorts. Het inhuren van deze student in kwestie waarbij deze dan een percentage van de omzet krijgt is dan wellicht de beste keus lijkt me?
  4. Ik wil iets op gaan starten met een student. We hebben een idee om huiswerkbegeleiding tijdens cruciale momenten voor ouders die thuiswerken aan te bieden. We doen dan zaken met andere studenten die nu tijdens de coronacrisis toch niks te doen hebben en die een gedegen studieachtergrond hebben. Uiteraard willen wij er zelf ook iets aan verdienen, dit doen we door een percentage van het uurtarief in te houden. Ik zelf heb een eenmanszaak in een totaal andere hoek/sector. Wat is nu wijsheid? Wat voor rechtsvorm moeten wij kiezen? Of kan ik zelf op eigen naam een nieuwe eenmanszaak of BV op gaan starten. Of maken wij het te groot? Uiteraard weten wij niet of dit aanslaat. Er is hedendaags wel een hoop belangstelling dus ik vermoed wel dat we zomaar een 20-tal studenten in kunnen zetten, maar wat als na 3 maanden blijkt dat de coronacrisis voorbij is en het verhaal stopt? Waar doen wij goed aan? Eventueel wil ik met een bedrijfsnaam in de toekomst ook andere dingen gaan doen dus ik wil het redelijk open insteken wat dat betreft. Waar ik ook naar benieuwd ben zijn de belastingtechnische gevolgen, uiteraard naast het juridische deel ook ten opzichte van mijn huidige eenmanszaak.
  5. Ik ben weggegaan omdat ik een ander boekhoudpakket ging gebruiken. De boekhouder in kwestie had geen directe ervaring met dit programma. Daarnaast stuurde deze mij al in een eerder stadium vaak een factuur waarbij ik mijn twijfels over had. Vaak ging het over minuscule adviesvraagstukken maar ook over bijvoorbeeld de vraag wat het oordeel op eerste gezicht was van de boekhouder t.o.v. mijn nieuwe boekhoudpakket. Ik vind dat je dan geen vol uur hoeft te factureren, maar bijv. als het echt niet anders kan een half uur of laten we zeggen een kwartier. Ik werk zelf op uurbasis en ik reken af met klanten op basis van de gewerkte uren, ook als deze een half uur betreft dan reken ik geen vol uur.
  6. Ik denk dat ik de factuur maar ga betalen, want ik heb uiteindelijk geen zin in gedoe en gesteggel. Maar voor de duidelijkheid: Deze boekhouder heeft de rotzooi opgelost t.a.v de vorige boekhouder die nu failliet is. Echter hierdoor zijn er naheffingen van kracht. Ik heb enkel een mail gestuurd met het verzoek om het dossier naar mij toe te sturen. De boekhouder in kwestie gaf in een reactie (per e-mail) dat ik deze al in bezit had, maar dat deze het dossier alsnog via WeTransfer op zou sturen, zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk is de betreffende factuur eruit gerold. Dit alles heeft plaatsgevonden op een zondag (niet dat het er wat toe doet), ik was online en de boekhouder eveneens. Het is alleen jammer dat de betreffende boekhouder mij geen hulp biedt deze heeft alles tot in details destijds uitgezocht. Nu moet ik de controleslag door mijn accountant laten uitvoeren, dat kost weer tijd en geld. Ik heb de betreffende boekhouder het signaal afgegeven dat zodra deze de controle uitvoert, hier uiteraard een geldbedrag tegenover staat en dat ik een rekening kan verwachten. Maar dit mocht niet baten. Het besluit staat vast, er worden geen nieuwe klanten meer aangenomen en ook geen nieuwe opdrachten. Daar sta je dan met je lege handen.
  7. Ik snap jullie reacties wel degelijk. Ik kan na bezinking van de emoties beter de factuur betalen en hier geen energie meer in steken maar feit blijft wel dat ik enkel een verzoek heb gedaan om de gehele administratie van 47MB naar mij toe te sturen. Echt dat kost helemaal geen tijd je maakt mij niet wijs dat zoiets een half uur moet kosten. Het lijkt mij een kwestie van de map van de klant openen. Alles comprimeren. WeTransfer openen en gaan met die banaan! Daarnaast is het geen verzoek voor het uitoefenen van werkzaamheden op financieel vlak. Ik vind het nog steeds wel dubieus nu ik dit schrijf. Ik zou mijn klanten eens facturen moeten sturen als zij mij een bijvoorbeeld een vraag sturen of ik volgende week tijd heb om wat te gaan lunchen samen om mijn inzet in een project te bespreken? Eens kijken wat er dan gebeurt.
  8. Enige tijd terug heb ik de dienstverlening met mijn boekhouder beëindigd. De betreffende boekhouder hielp mij op uurbasis aan een boekenonderzoek (met dank aan de boekhouder hiervoor, die had een aantal grove fouten gemaakt). Zo gezegd zo gedaan. De boekhouder heeft mijn administratie van de afgelopen jaren onder de loep genomen en de betreffende inspecteur van de Belastingdienst de gevraagde stukken aangeleverd. Ik heb de boekhouder hier rijkelijk voor betaald. Maar nu: Er is door de inspecteur een controlerapport opgesteld waarbij ik een aantal naheffingen heb ontvangen. Ik wilde deze ter review aanbieden aan de boekhouder. Zoals gezegd hebben wij geen contract meer en heb ik intussen al enige tijd een accountant die mijn administratie doet. De boekhouder zegt dat deze geen tijd heeft om het rapport te bekijken en ook geen nieuwe klanten/opdrachten aanneemt. Dit is inclusief een hele mooie CC naar de bewuste inspecteur. Er staat ook in dat de inspecteur al in een eerder stadium op de hoogte werd gesteld dat wij geen contract meer hebben. Ja allemaal feiten. Ik heb de boekhouder een nette e-mail gestuurd met daarin de mededeling dat ik teleurgesteld ben. Zij heeft het dossier volledig in beheer en weet als geen ander welke zaken er destijds zijn besproken. Deze laat mij nu echter in het ongewisse en stelt voor om de zaak bij mijn huidige accountant te laten reviewen. Oké denk ik, dus ik laat deze weten het volledige dossier digitaal naar mij toe te sturen. Ik kreeg een reactie dat ik in principe alles al zelf in bezet heb, maar via Wetransfer stuurt deze boekhouder mij alles op. Wat gebeurt er nu? De boekhouder stuurt mij ineens een factuur!!! De inhoud van de e-mail is hieronder te lezen: Het is weer de 1e van de maand en zoals je gewend bent, stuur ik je hierbij dus de factuur over onze (extra) werkzaamheden van de afgelopen periode en indien van toepassing de factuur van je abonnement. Graag wil ik je verzoeken om de factuur onder vermelding van het factuurnummer binnen 14 dagen te voldoen op bankrekening: IBAN: NL<rekeningnummer> t.n.v. <boekhouder> Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag. Ik kook zowat van binnen. In de omschrijving van de factuur staat: "Advisering: opmaken en verzenden dossier documenten" kosten € 57,50 ex 21% btw. Bizar! A: ik heb vooraf geen bedragen gezien van een eventuele opdracht, we hebben niks afgesproken hieromtrent B: wat voor moeite kost het in max 10 minuten tijd een map op je computer te openen en via Wetransfer alles te verzenden? Ik heb al vaker destijds ervaren dat deze boekhouder voor elk wisje wasje een factuur stuurt. Ik stuur een mail, de boekhouder beantwoordt deze, ook al is het een kort antwoord wat mij niet verder helpt en ja hoor, een factuur is dan het resultaat. Ik ben het nu zat en aarzel er echt over om de bewuste factuur niet te betalen met alle gevolgen van dien. Wat is wijsheid? Ik moet een reactie sturen, maar weet niet wat handig is.
  9. Wellicht kun je beter direct bij dealers de auto's vandaan halen? Want waarom zou je gebruik maken van een platform?
  10. Ik weet het niet hoor, die Jia Ruan en zijn Masterclass is volgens mij dik gericht op mindset, maar hoe echt te handelen via Bol is echt niet heel duidelijk uitgelicht in zijn gratis training. Ik vraag mij echt serieus af of de duizenden Bolmasterclass studenten echt zoveel honderden euro's hebben geïnvesteerd om de masterclass te volgen en hem als mentor in te schakelen. Maar daarnaast, wat zijn nou echt de verhalen c.q. ervaringen na het volgen van zijn masterclass. Hoeveel mensen zijn er nou echt succesvol? Het lijkt erop dat er enkel en alleen studenten zijn die zijn programma volgen, dit gezien het jonge publiek wat op diverse fotomateriaal te zien is. Reviews lijken alleen door hem/Unstoppable geschreven te zijn... er is werkelijk geen enkele review te lezen door een echt onafhankelijke partij. Ik zie wel interviews via andere kanalen, NRC etc. Ik kijk op zich wel met de nodige interesse naar zijn leesmateriaal en video's. Ik kan mij voorstellen dat je heel erg gemotiveerd wordt en nieuwsgierig bent naar zijn handelswijze, maar ik ben erg benieuwd naar de daadwerkelijke resultaten in deze "scharrelhandel". Tegelijkertijd vraag ik mij af dat als er al honderden Bolmasterclass studenten zijn die op Bol actief zijn, hoe kun je je dan nog onderscheiden? Kijkend naar de producten op Alibaba dan besef ik mij dat ik niet vrolijk word van al het Chinese meuk, als ik een product op dit platform vergelijk met een degelijk (Europees) product dan zie ik wel degelijk verschil in kwaliteit. Jia adverteert met 3000 euro gegarandeerde omzet per maand, wekelijkse coaching, uitnodigingen voor events etc etc. Zijn het korte termijn resultaten of zijn er echt mensen die een degelijk inkomen hebben gekregen via zijn Bolmasterclass? 10K, 50K club members aanwezig? :)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept