• 0

Premieverhoging schadeverzekeringen

Beste HL'ers,

 

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij.

 

Op dit moment worden voor de auto- en woonhuisverzekeringen brieven gestuurd naar klanten met de mededeling dat hun premie met 5% zal stijgen. In dezelfde brief wordt uitleg gegeven voor de verhoging, namelijk hoge aantal claims die de afgelopen jaar zijn binnen gekomen. De actuariaat heeft de risico herberekend en komt tot de conclusie dat de huidige premie's de risico's niet dekken.

 

Nu wordt er door een anoniem persoon heel moeilijk gedaan over deze verhoging. John Doe wil namelijk een berekening zien waarin de verhoging wordt uitgelegd.

 

Ergens vind ik het een terechte vraag van de klant, maar hoe ver ga je in je transparant zijn.

 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening. Vindt je dat een grote verzekeraar ook zulke zaken moet verantwoorden naar de klant? Hoort dit bij transparantie of gaat dit te ver?

 

Serge

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.