• 0

Energie aftrek??

Gast Verwijderd account

Hallo mensen,

 

Ik ben nu bezig om een product op de lijst van de EIA te krijgen. Ik zit alleen met één probleempje. Mijn product heeft een hogere capaciteit als bestaande producten, maar een lager energieverbruik als bestaande producten. Hoe moet ik de energiebesparing vergelijken? Het product dient overigens ter vervanging van bestaande producten.

 

Wat vinden jullie reëel; mijn product vergelijken met bestaande producten die een lagere capaciteit hebben, of mijn product vergelijken met producten met een gelijkwaardige capaciteit?

 

Het is niet mogelijk om de capaciteit naar beneden te brengen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wat vinden jullie reëel; mijn product vergelijken met bestaande producten die een lagere capaciteit hebben, of mijn product vergelijken met producten met een gelijkwaardige capaciteit?

 

ik zou het op een product met dezelfde capaciteit houden. immers, je product dient ter vervanging en daarom zou je van vergelijkbare toepassing moeten uitgaan. dat lees ik als vergelijkbare capaciteit. en, niet onbelangrijk, daarbij scoort jouw product meteen een stuk positiever want producten met een lagere capaciteit gebruiken minder energie en dus wordt je besparingsberekening minder aantrekkelijk.

 

voor meelezers: EIA = energie investeringsaftrek, meer info op website senter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.