• 0

Uitzendbureau

Goedendag,

 

Ik zou graag informatie willen hebben over het starten van een uitzendbureau niet gericht op speciale bedrijfstakken. Wat zijn bijvoorbeeld de opstartkosten. Welke opstakkels kom ik tegen en wat zijn de marges in deze branche.

Ik zou ook graag willen weten hoe het zit met de uitzendkrachten die in dienst zijn bij een uitzendbureau, ik las pas namelijk dat die doorbetaalt moeten worden maar snap niet echt waar het woord "tijdelijke"kracht dan voor staat. Weet iemand hier meer over

 

Ik dank u vriendelijk,

 

Vriendelijke groeten,

 

Remco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de precieze uitleg van dat "in dienst nemen" zou ik even kijken bij http://www.abu.nl (werkgeversorganisatie voor de uitzendbranche.

In het kort komt het er op neer dat uitzendkrachten naar gelang het aantal keren en tijdsduur ingezet in bepaalde klasse worden ingedeeld. In de laatste fase kom je inderdaad "in dienst" bij de uitzendorganisatie.

Overigens heb je wel bepaalde vergunningen en zo nodig om een uitzendbureau te beginnen....

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Remco... Je hebt gelijk, die vergunning is inderdaad vervallen, maar uiteraard is er wel heel wat wet- en regelgeving waar je wel aan moet voldoen o.a. de CAO-bepalingen.

Ik weet wel dat je op de site van de ABU heel wat info kunt vinden.

Kijk daar maar eens en ga eens bij het UWV...

 

Suc6 met je in te lezen.

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Zie jij in een uitzenbureau nog een markt?

 

Alles wat ik hoor is dat uitzendbureau's het zwaar hebben vanwege de economie, bedrijven plannen de roosters van werknemers beter zodat vakantiekrachten niet nodig zijn etc.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dit nog best eens goed kan lopen. Kijk de economie is nu niet echt denderend en zijn bedrijven minder gewillig om mensen aan te nemen en wijken uit naar een uitzendbureau. Ik heb pas gepubliceerde stukken gelezen waarin keners hun mening uiten over de uitzendbranche en denken dat 2005 weer een goed jaar word voor deze branche.

 

Geroeten,

 

Remco

Link naar reactie
  • 0

De economie zal er ongetwijfeld wel weer bovenop komen en ook voor de uitzendbureau's die op dit moment net hun hoofd boven water kunnen houden zal er misschien wat lucht komen.

 

Ik heb alleen het idee dat je, op z'n zachtst gezegd, nogal een volle markt te pakken hebt. Heb je ideeën over de manier waarop jouw eventuele toekomstige onderneming zich kan onderscheiden van dit overvolle aanbod?

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.