• 0

Zaken doen met China via internet.

Ik wil even een aantal tips kwijt over het zaken doen met Chinese leveranciers via internet.

Misschien hebben jullie er iets aan.

 

1: Stel altijd eerst de vraag, waarom China en niet gewoon makkelijk en veilig Europa.

 

2: Denk niet het is goedkoop, want als een bedrijf iets heel erg goedkoop aanbied ga je voor 95% zeker opgelicht worden. Of er zal dusdanig slechte kwaliteit geleverd worden, welke een Europese consument nooit accepteert.

 

3: Vraag de Chinese leverancier om Europese referenten die natuurlijk geen concurrenten zijn. Als het een professioneel bedrijf is doen ze hier zeker niet moeilijk over. Je zou zelfs samen met de Europese referenten kunnen inkopen, dat is voordeliger en veilig. Als je met een oplichter te maken hebt en je stelt deze vraag, haken ze altijd af.

 

4: Alibaba.com is een prima site. Let alleen altijd op, zelfs Gold Suppliers zijn niet te vertrouwen. Vraag altijd eerst om een Sample order die je via Escrow kunt betalen. Accepteren ze dit niet, jammer dan, zijn het vermoedelijk oplichters of gasten die een waardeloze kwaliteit leveren.

 

5: China is echt alleen interessant als je zeer groot gaat inkopen. Besef dan, dat een ticket kopen om bedrijven in China zelf te bezoeken bijna een must is.

 

6: Betaal never en never nooit via Western Union of Money express. Dit is vaak de garantie van oplichting.

 

7: Schroom niet om je contact persoon eens te bellen i.p.v. mailen. Hier hebben oplichter namelijk een hekel aan, deze houden het liever bij mailen.

 

8: Geen website of een dusdanig onprofessionele website is geen zaken. Je gaat namelijk zeker opgelicht worden.

 

9: Een hotmail of Gmail adres is vaak de garantie voor oplichting

 

10: Screen de domeinnaam van de website via whois.

 

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik vind deze tips / adviezen ERG voorbarig.

 

Ik importeer veel uit China.

 

Als een leverancier zich niet richt op Europa, zal deze ook geen Europese referenties hebben.

 

Mijn leveranciers hanteren uitsluitend betaling via L/C of T/T dus als ze geen Escrow hanteren/ accepteren wilt dat nog niet zeggen dat je met een oplichter te maken heb.

 

Heel goedkoop hoeft niet slecht te zijn, het is de kunst om de juiste leverancier te vinden die tegen hele scherpe prijzen / voorwaarden kan leveren.

 

Dit zijn wat van mijn praktijkervaringen.

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 44 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.