• 0

Kan ik mijn kindsdeel gebruiken als onderpand?

Goedemiddag,

 

Mijn vraag die ik aan jullie zou willen voorleggen is de volgende:

Kan het huis van mijn moeder gebruikt worden als onderpand voor een financiering van 25.000,=. Zelf heb ik een gezin en ben dus allang niet meer thuis wonend. Het geld zal gebruikt gaan worden voor het starten van een eetcafé. Ik ben mij er van bewust dat velen zullen denken "jahoor voor die prijs?" Maar het is een kans die ik eigenlijk niet kan en wil laten schieten.

 

Alvast bedankt voor de reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik begrijp dat je moeder die 25/m. niet op de plank heeft liggen.

 

Als er voldoende "ruimte" is tussen de executiewaarde van het pand en de voorbelasting zou die "ruimte" gebruikt kunnen worden. Houdt er dan wel rekening mee dat er dan een hypothecaire inschrijving verlangd zal worden.

 

Hopelijk heb je een goed doordacht sluitend ondernemersplan anders hoef je die vraag niet eens aan je bank te stellen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Goedemiddag,

 

Mijn vraag die ik aan jullie zou willen voorleggen is de volgende:

Kan het huis van mijn moeder gebruikt worden als onderpand voor een financiering van 25.000,=. Zelf heb ik een gezin en ben dus allang niet meer thuis wonend. Het geld zal gebruikt gaan worden voor het starten van een eetcafé. Ik ben mij er van bewust dat velen zullen denken "jahoor voor die prijs?" Maar het is een kans die ik eigenlijk niet kan en wil laten schieten.

 

Alvast bedankt voor de reactie

 

In je voorsteL topic zeg je dat je geen ondernemingsplan hebt. Je wilt dus je ma voor 25 k risico laten lopen terwijl jij geen idee hebt of het een haalbare kaart is? Of begrijp ik het niet?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Natuurlijk ben ik niet van plan om mijn moeder het schip in te laten gaan, zoals je ook in de voorsteltopic kan lezen, ben ik mij wel degelijk bewust van de risico's. Dat ondernemersplan is juist het grootste struikelblok, ik kan in persoon precies vertellen wat ik van plan ben, wat ik wil, wat ik nodig heb om het te doen slagen, maar om dit goed, duidelijk en overzichtelijk op papier te krijgen, dat is een totaal ander verhaal. En laten we heel eerlijk wezen, welke garantie geeft een ondernemersplan nou eigenlijk. Helemaal Niets, hoeveel zaken gaan er aan onderdoor ondanks een volgens de bank "goed doordacht ondernemersplan". Voor mij ligt theorie en praktijk een eind van elkaar.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zonder ondernemingsplan krijg je niet eens een afspraak bij een bank.

 

Een plan geeft geen garanties. Maar weet jij mij nu binnen 10 min te vertellen welke omzet met welke marge je moet halen om quit te draaien?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk ben ik niet van plan om mijn moeder het schip in te laten gaan, zoals je ook in de voorsteltopic kan lezen, ben ik mij wel degelijk bewust van de risico's. Dat ondernemersplan is juist het grootste struikelblok, ik kan in persoon precies vertellen wat ik van plan ben, wat ik wil, wat ik nodig heb om het te doen slagen, maar om dit goed, duidelijk en overzichtelijk op papier te krijgen, dat is een totaal ander verhaal. En laten we heel eerlijk wezen, welke garantie geeft een ondernemersplan nou eigenlijk. Helemaal Niets, hoeveel zaken gaan er aan onderdoor ondanks een volgens de bank "goed doordacht ondernemersplan". Voor mij ligt theorie en praktijk een eind van elkaar.

 

En welke garantie heb ik dat jij mij over een jaar hetzelfde plan voorlegt als dat jij mij nu verteld?

Het spreekwoord is niet voor niets, papier is geduldig ! Door je plannen op papier te zetten, geef je ook structuur aan je plannen en kan je ze gebruiken om "onderweg" nog eens te toetsen, dat alles gaat of gegaan is zoals je had verwacht, zodat je zomogelijk kunt bijsturen. Dat zal je met een "gedachtenplan" niet lukken.

 

En zoals je zelf aangeeft, ben je bij het starten van je plan afhankelijk van derden, zoals Danny al heeft aangegeven, kom je zonder plan bij banken al niet binnen. Die willen zeker zijn dat je alles goed doordacht heb en zoals dat met gedachten gewoonlijk gaat vandaag naar links en morgen naar rechts, daar zitten ze bij de bank niet op te wachten.

 

Wens je veel succes.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.