• 0

uittreden vennoot

sinds enige jaren heb ik 50/50 een bv met een vennoot die stelselmatig meer uit de bv opneemt dan ik. zijn auto is duurder, hij verbruikt meer benizne en telefoonkosten en neemt meer salaris op. Hij heeft inmiddels een schuld van € 100.000 in de bv en ik een tegoed van € 30.000. Hij heeft geen eigen huis of ander vermogen.

Ik ben het zat en wil van hem af. We hebben een assurantieportefeuille die we 50/50 zouden kunnen splitsen, ieder onze eigen klanten. Ik heb geen geld om zijn aandelen te kopen (ik heb geen idee hoeveel die waard zijn met zo'n schuld). Wat zijn de mogelijkheden ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

sinds enige jaren heb ik 50/50 een bv met een vennoot die stelselmatig meer uit de bv opneemt dan ik. zijn auto is duurder, hij verbruikt meer benizne en telefoonkosten en neemt meer salaris op. Hij heeft inmiddels een schuld van € 100.000 in de bv en ik een tegoed van € 30.000. Hij heeft geen eigen huis of ander vermogen.

 

 

Even een paar vragen:

 

a) salaris binnen bv wordt vastgelegd en verloond, wie heeft hem meer salaris gegeven en op welke grond?

b) zijn jullie ieder zelfstndig bevoegd voor deze BV?

c) die schuld van € 100.000,00, is dat een rekening-courant verhouding?

d) tegoed van € 30.000,00, is dat een rekening-courant verhouding en hoe is dee ontstaan?

e) beetje vreemde vraag, maar weet je zeker dt het hier om een bv gaat? Terminologie lijkt namelijk meer op VOF of maatschap.

 

 

Ik ben het zat en wil van hem af. We hebben een assurantieportefeuille die we 50/50 zouden kunnen splitsen, ieder onze eigen klanten.

 

 

kleine correctie, de bv heeft klanten. Zomaar delen i niet mogelijk, en bij een bv moet dit proces goed geleid worden.

 

 

Ik heb geen geld om zijn aandelen te kopen (ik heb geen idee hoeveel die waard zijn met zo'n schuld). Wat zijn de mogelijkheden ?

 

 

als je even antwoordt bovenstaande vragen komen we misschien verder!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.