• 0

Hoe berekenen of mijn eerste opdracht een start mogelijk maakt.

Ik wil graag starten als zelfstandige, eenmansbedrijf.

 

Nu heb ik de uitgelezen kans dat ik een opdracht-mogelijkheid heb voor een marketing plan voor een vast bedrag. Uiteraard heb ik ook in begroting van mijn kosten: auto, telefoon, etc.. en vereiste "salaris".

 

Hoe kan ik nu snel de haalbaarheid berekenen. Zijn daar tools voor? Ik krijg bedrag "x" voor de opdracht, ken mijn kosten en vereiste minimum salaris. Wat blijft er nu over van deze opdracht van 6 maanden? Starters-aftrek, belasting, etc. etc.

 

Wie heeft tips, danwel een advies? Zoekende op het forum zie ik wel begrotingen maar geen bruto-netto berekeningen.

 

Hartelijk bedankt vast.

 

Groeten Marco

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marco,

 

Mij lijkt het verstandig om voor je bedrijf een verwachte liquiditeitsbegroting op de gaan stellen.

Hiermee is gemakkelijk af te lezen of het inkomen van de klus (X) per week, maand of jaar, voldoende

is om alle kosten te dekken.

 

Voor de starters kosten, verzekeringskosten en premies is het noodzakelijk om al zeker te weten wat er

benodigd is voor het bedrijf en wat dit gaat kosten. Zo zijn de kosten voor het starten van een Eenmanszaak

relatief laag (45,68 op jaar basis), maar zijn de verzekeringskosten een stuk hoger. Het is wel belangrijk om al deze

kosten mee te nemen in de liquiditeitsbegroting.

 

Het bereken van Bruto naar Netto loon is in iedere bedrijfstak anders. Mij werd altijd verteld dat een onderneming plusminus 200% betaald aan lonen, van wat u daadwerkelijk ontvangt. Echter kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

 

Ik hoop hiermee een deel van je vraag te hebben opgelost, mocht er nog iets onduidelijk zijn hoor ik het graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marco,

 

Bruto netto berekeningen zijn mooi maar veel belangrijer is, wat Ruben schrijft, dat je een ondernemersplan maakt.

Deze kun je downloaden bij de KvK. Je ziet daar zowat alles voorbij komen waar een onderneming mee te maken krijgt.

 

Met jou vaste en variabelen kun je deze invullen en zodoende er achter komen of het lonend is om een onderneming te starten.

 

Zeer belangrijk is het dat, wanneer die ene opdrachtgever weg valt, je levensvatbaarheid overeind blijft staan. Over het algemeen is het minder verstandig om met > 25% van je omzet afhankelijk te zijn van 1 opdrachtgever.

Ondernemen is niet alleen verzilveren van uren maar er komt veel meer bij kijken.

Link naar reactie
  • 0

Nu heb ik de uitgelezen kans dat ik een opdracht-mogelijkheid heb voor een marketing plan voor een vast bedrag.

 

Marco,

 

Eén opdracht? De bedoeling is meer opdrachtgvers hoop ik, want met één opdrachtgever staat het ondernemerschap nog te bezien.

Lees in dit verband even de column van Joost Rietveld over de VAR.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.