• 0

financiele cijfers webwinkel

Hoi allemaal,

 

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webwinkel.

Tot op heden kon ik de aanloopkosten zelf financieren, maar dat word steeds moeilijker. Om een krediet te krijgen, vraagt de bank uiteraard naar een omzetprognose etc. Nu kan ik nergens op het net omzetcijfers vinden van de wat kleinere webwinkels. Wel van Wehkamp, bolcom etc, maar dat is natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. De thuiswinkelorg heeft een rapport, maar dat kost 2750 euro voor niet leden. Dat is dus ook geen optie.

Verder zal ik maar 1 concurrent hebben, dus er is gewoon weinig bekend over internetaankopen in die branche. Dat maakt het ook lastig

Weet iemand waar ik wat algemene cijfers van webwinkels kan vinden? exploitatie, omzet etc.

 

Groet, Eliza

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben bang dat je zelf onderzoek moet doen. Schrijf op hoe je denkt dat het zit met die branche en probeer (een deel van) de aannames te onderbouwen met feiten. Kijk vooral naar vergelijkbare webwinkels en de ontwikkeling die ze doormaken. Kijk hoe het de goede is vergaan en hoe het de slechte is vergaan. Probeer uit je analyse conclusies te trekken voor je eigen strategie.

 

De kans dat je de statistieken kunt produceren waar de bank op zit te wachten is nihil. Dat rapport kopen zou ik al helemaal niet doen. Schrijf zelf een goed onderbouwd verhaal. Dat geeft de meeste kans dat de bank van jou vindt dat je weet waar je mee bezig bent. Dat is voor hen een reden om je geld te lenen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je antwoord. het wordt inderdaad lastig, vrees ik.

Ik heb genoeg cijfers van het CSB over de doelgroep, heb achtergrondinfo als krantenartikelen, interviews met de doelgroep.

De brancheorganisaties staan achter mijn initatief. Dat er een markt is, is overduidelijk. Alleen loop ik echt stuk op het financiele verhaal. Juist omdat de markt zo groot is, kan het alle kanten op. ( sorry dat ik nu even niet precies wil vertellen waar het om gaat). En de branche organisaties hebben geen ervaring met het verkopen van de spullen via het net. Er is zoals gezegd maar 1 concurrent.

Weet je of er uberhaupt op het net omzetgegevens te vinden zijn van webwinkels. Ik zoek me suf...

Eliza

Link naar reactie
  • 0

Stop met zoeken, algemene statistieken brengen je geen stap verder.

 

Je moet de volgende zaken heel goed onderzoeken.

 

- Wie zijn je klanten (en wie niet) Dat moet een goed omschreven en identificeerbare groep zijn. Je moet ze ook (leren) kennen.

- Wie zijn mij concurrenten. Die moet je ook heel goed kennen. Je moet van hen weten hoe zij het doen, wie hun klanten zijn en wat zij juist die klanten bieden.

- Wat houd mijn product/dienst nou precies in voor mijn klanten. Denk ook in termen van gemak, imago, zekerheid en efficiency.

- En de laadste vraag is denk ik wel het belangrijkste: Waarom gaan de door mij gewenste klanten hun aankoop juist bij mij doen en niet bij mijn concurrenten. Daar moet je argumenten voor hebben.

 

Als je deze vragen steeds maar blijft herhalen en voor alles wat je bedenkt ook onderbouwing probeert te vinden in de markt, wordt het verhaal steeds duidelijke en logischer. Op een gegeven moment is het zo logische en goed onderbouwd, dat niemand meer vragen stelt en gewoon het geld overhandigd ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.