• 0

van VOF naar BV

Hallo,

 

Mijn vriend had een VOF die nu is omgezet naar een BV.

Wie kan mij vertellen waar je allemaal rekening mee moet houden wanneer je vanuit een managment BV jezelf een salarismoet uitbetalen. Ik doel hier op de premies en andere verplichte bedragen.

Dus wat houd je eigenlijk over van je salaris?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

(bijna) alle informatie over het omzetten van een Vof in een BV vindt je in dit topic:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=361

 

Informatie over het directeurs salaris vind je hier:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=3087;start=msg24299#msg24299

 

Bij het salaris komt het er op neer, dat je wél een salaris met jezelf moet afspreken, maar als je nog geen winst maakt hoeft dat niet het "verplichte" salaris te zijn. Over dat salaris betaal je wél loonbelasting en sociale lasten. En die MOET je ieder kwartaal afdragen. Ook al heb je teweinig geld om je eigen slaris over te maken. Maak gebruik van een administratiekantoor om de loonadministratie bij te houden. Dat kan je niet zelf.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ha judithpy,

 

Welkom op dit forum. Je bent nieuw hier, dus we kunnen je het niet al te kwalijk nemen, maar de vragen die je steld zijn al eerder beantwoord. De \/\/itte heeft het keurig voor je opgezocht. Ik stel voor dat je eerst goed leest en rondkijkt. Zit je dan nog met onbeantwoorde vragen, kom dan terug en stel je vraag ik het juiste forum.

 

Deze draad gaat nu op slot.

Link naar reactie
  • 0

Even een reactie op mijn eerder verzonden mailtje. Tja sorry, maar je hebt hier te maken met een partner van iemand met een BV, die met veel vragen zit en ook niet altijd alles snapt wat ik zo hier en daar kan vinden op internet.

Het probleem is alsvolgt, hoe kan ik er nu achterkomen wat ik overhoud aan salaris als ik een bedrag vanuit de managment BV overmaak, dus is het standaard wat je moet betalen aan andere kosten als premies voor van alles en nog wat.

Een accountant bellen is een optie, maar die noteert iedere minuut dat je belt en brengt dit in rekening en aangezien de zaken al niet zo goed gaan, is dat op dit moment wat moeilijk.

 

Enn. nog iets wat voot financiele voordelen kun je halen uit het feit dat je nu een BV hebt, bijvoorbeeld telefoonrekening van prive laten betalen vanuit BV. (belastingvrij bellen) en andere dingen.

Link naar reactie
  • 0

Voor inhoudingen premies zie:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=17;action=display;threadid=3159;start=msg24820#msg24820

 

Over alles wat je uit de BV haalt voor eigengebruik moet je uiteindelijk inkomstenbelasting en prmies betalen. Je kan zakelijke kosten vanuit de BV betalen, maar de fiscus is niet gek. Het moeten echt zakelijke kosten zijn. Voor mogelijke aftrekposten zie: www.belastingdienst.nl (aangifte doen)

 

Wat je aan je salaris overhoud is grofweg te vergelijken met het verschil tussen een broto en een netto salaris.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Even een reactie op mijn eerder verzonden mailtje. Tja sorry, maar je hebt hier te maken met een partner van iemand met een BV, die met veel vragen zit en ook niet altijd alles snapt wat ik zo hier en daar kan vinden op internet.

 

Tja, dat is jammer voor je. Ik raad je toch aan eerst zelf rond te kijken voor je andere mensen aan het werk zet. Als je het uitgezocht hebt en je snapt het niet, dan willen we je het graag uitleggen.

 

By the way, ik vind dat die de \/\/itte wel een reusje verdient heeft voor zijn uitzoekwerk ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.