• 0

Vakantiehuisje(s) in Ltd?

Beste,

 

Ik heb de volgende vraag op dit moment ben ik in het bezit van een Eenmanszaak gericht op de levering van diverse internet diensten.

Deze eenmanszaak wil ik om gaan zetten naar een bedrijfsnaam LTD.

 

Daarnaast ben ik van plan om een kleine vakantiewoning aan te schaffen voor 30.000 euro deze wil ik financieren doormiddel van een hypotheek , deze vakantie woning wil ik gaan onderbrengen in een aparte LTD genaamd Vakantiewoning LTD om deze vakantiewoning niet onder mijn prive bezit te laten vallen en dit dus niet als tweede huis zal worden gezien.

Voor de hypotheek zal ik ook prive tekenen dus mijn huidige huis als onderpand inbrengen.

 

Naast dat ik deze vakantiewoning voor mijzelf zal gebruiken zal hij verhuurt worden, in de toekomst wil ik hier meer vakantiehuisjes aan toevoegen voor verhuur.

Ik wil dit op de volgende manier gaan onderbrengen:

 

Holding LTD – Internet Bedrijfsnaam LTD – Vakantiehuisjes LTD –

Vanaf de Holding wil ik de diverse LTD financieren en zo gemakkelijk geld van de ene LTD naar de andere LTD krijgen.

 

Is dat toegestaan of sla ik hier volledig de plank mis en zal de belastingdienst de vakantiehuisjes alsnog in mijn box 3 aanslaan en doe ik dingen die totaal niet toegestaan zijn?

 

Graag verneem ik van iemand.

 

[titel aangepast - mod}

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Houd er rekening mee dat voor het privégebruik van de vakantiewoning van de ltd. wel moet worden betaald. Dit levert dus omzet en belaste winst op, die ook weer naar privé moet (belast). Wordt er niet betaald, dan moet je het toch verwerken alsof er wordt betaald en dus direct belasting betalen.

 

De verhuur aan derden leidt uiteraard ook tot een belast resultaat, het is dan een kwestie van rekenen en inschatten wat voordeliger is: gecombineerde vennootschapsbelasting/inkomstenbelasting (inclusief de kosten van het onderhouden van de ltd, je hebt bijvoorbeeld een jaarrekening en een aangifte nodig), of box 3.

 

Mocht het om buitenlandse vakantiewoningen gaan, dan krijg je in alle gevallen te maken met de belastingheffing in het land waar de woning is gelegen (waar de belastingheffing doorgaans ook afhankelijk is van de rechtsvorm).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.