• 0

een recruitment buro starten

mijn plan is een recruitment buro ( geen uitzendburo) te startten vanuit huis. Dien ik 'geoormerkt ' te worden ? , dwz bestaat er een beroepvereniging waar ik lid van moet zijn.?

 

Mod edit: titel verbeterd

 

Hans Graichen;

ik help je het heft in eigen hand te houden ik breng je bedrijf in balans OF ik help je ....zelf je eigen boeken te doen.

www.graichen.nl www.zelfboekhoudingdoen.nl

...je bedrijf, dat telt !!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn wel beroepsverenigingen en keurmerken, maar geen daarvan is verplicht voor zover ik weet. Heb zelf een aantal jaren in de recruitment gewerkt, houd er rekening mee dat er heel veel aanbieders zijn. Geen probleem op zich, maar wel zaak om er goed over na te denken. Daarnaast zijn er veel franchise-mogelijkheden, wellicht interessant om te overwegen?

 

Laatste tip, denk ook goed na over je verdienmodel. De tijden dat je met wat cv's mailen 20% van het jaarsalaris kunt vragen zijn echt wel voorbij.

Veel succes!

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle reactie. er zijn inderdaad veel aanbieders , maar ik wil zelf vanuit huis mijn kantoor runnen, en dan ook alleen voor de MKB en grotere bedrijven gericht op financiele posities, MBO + Ik wil een interessante lage bemiddelingstarief hanteren . Daarnaast ben ik 30 jaar zelf als manager werkzaam geweest in tientallen bedrijven, loondienst. nu ben ik als 55 plussen werkloos en wil toch aan de slag, Ik bekijk bovenvermelde naast een detachering of interim en vaste baan...maar ja, die leeftijd !!!!!

wat is jou assumptie, zijn er veel van bovenvermelde modellen ?

Hans Graichen;

ik help je het heft in eigen hand te houden ik breng je bedrijf in balans OF ik help je ....zelf je eigen boeken te doen.

www.graichen.nl www.zelfboekhoudingdoen.nl

...je bedrijf, dat telt !!

Link naar reactie
  • 0

Prima om je te focussen op 1 doelgroep, financiële posities. Belangrijk is dan wel dat je de taal spreekt van deze doelgroep, en weet wat er speelt in de financiële markt. Verder zijn er eigenlijk 2 dingen essentieel.

1. Hoe ga je aan klanten komen? Waarom zouden bedrijven jou inschakelen om de juiste kandidaat te vinden? Als je als manager in tientallen bedrijven gewerkt hebt, zal het met jouw netwerk wel goed zitten neem ik aan.

2. Hoe ga je de kandidaten vinden? Met alleen abonnementen op de traditionele vacaturesites ga je het niet redden, dan wordt je de zoveelste in de rij die dezelfde kandidaat aanbiedt. Daarnaast zijn er verschillende sites waar je als bedrijf je vacature op kunt zetten, LinkedIn wordt ook steeds meer voor werving gebruikt. Dus moet je wel duidelijk toegevoegde waarde kunnen bieden. Ik las ergens over een recruitment bureau dat de klant laat bepalen wat hij wil betalen voor jouw diensten, nobelisme heet dat. Is in ieder geval onderscheidend!

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
  • 0

erg interessant..ik heb heel snel veel leuke en bruikbare info gekregen. het is nog ver weg, en daarbuiten is er altijd ruimte voor iets ondernemend...maar ook onderscheidend. het gaat om een intermediar zijn die ook onderscheidend is, met als doel een goede match te maken. bedankt voor je hulp en input.

 

vraagje wat doe jij in het dagelijks werk?....of ben je alleen maar de piano speler ? lol het valt me op dat je snel mij vragen heb kunnen beantwoorden.

 

 

Hans Graichen;

ik help je het heft in eigen hand te houden ik breng je bedrijf in balans OF ik help je ....zelf je eigen boeken te doen.

www.graichen.nl www.zelfboekhoudingdoen.nl

...je bedrijf, dat telt !!

Link naar reactie
  • 0

In het dagelijks leven ben ik Accountmanager in de ICT en Telecom. Hiervoor een aantal jaren in de personeelsbemiddeling gezeten, daar weer voor in de automotive. Nog steeds het plan om in de toekomst als zelfstandig ondernemer te gaan starten, maar het juiste idee in combinatie met de juiste uitwerking is nog niet voorbij gekomen...

 

Heel graag gedaan!

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.