• 0

Hoe verwerf ik een distributeurschap en wat moet ik regelen?

Hoi

 

Er is een product dat alleen in amerika met de hand wordt gemaakt, verkocht in amerika en australie en spanje.

Nu wil ik van dat product exclusief de enige distributeur worden voor de BeNeLux zodat alle verkopen in de BeNeLux alleen via mij gaat.

Ik wil dus een overeenkomst gaan afsluiten met de fabrikant dat in amerika is gevestigd. Waarmee moet ik rekening houden als ik een overeenkomst wil afsluiten met een fabrikant dat in amerika zit gevestigd?

 

Grtjs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

ja omdat ik er geen kennis van heb, weet ik geen specifieke vragen erover te stellen,

 

voorwaarden/condities/eisen

 

waar moet ik rekening mee houden zodat ik mezelf in bescherming kan houden zodat de fabrikant niet alsnog bij de detaillist direct gaat verkopen?

 

En wat voor onderwerpen komen er in een distributeursovereenkomst voor die het tot een distribiteursovereenkomst maakt?

het gaat om een fysiek product, een accessoire

Link naar reactie
  • 0

Het is belangrijk om van te voren na te denken over wat jij wil en wat zij zullen willen, Zet dit eens op papier.

Als Jij zegt dat zij al andere distributeurs hebben dan kun je wellicht aan hun vragen wat voor overeenkomst er is gesloten.

 

Ik denk dat je bij het distributeurschap onder andere moet denken aan de volgende dingen:

Moet jij een voorraad houden, werk jij alleen als tussenpersoon of doe jij bijvoorbeeld aan dropshipping?

Hoe groot zal de eerste order minimaal moeten zijn?

Wat is het minimum bedrag voor alle opvolgende orders?

Kan er leverancierskrediet verleend worden?

Wat levert de fabrikant nog meer behalve goederen? (denk aan website, reclamemateriaal, maatproducten, advies etc.)

Wat zal jou winstmarge zijn? (dit is uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid ondersteuning die het bedrijf jou zal bieden)

 

Hoe meer de fabrikant jou kan bieden hoe makkelijker het wordt. Hoe meer werk jij er zelf aan hebt hoe beter jij kan onderhandelen over de winstmarge.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.