• 0

Bedrijf na 3 kwartalen gestaakt en inkomstenbelasting

In 2010 heb ik een eenmanszaak gehad voor 3 kwartalen, waarna ik het bedrijf heb gestaakt.

 

Hoe zit dat nu met de inkomstenbelasting? Ik heb wel alle aangiftes voor de omzetbelasting gedaan.

Bij het staken van het bedrijf had het ik 0,00 schulden, maar ook 0,00 inkomsten.

Moet ik een verlies / winst rekening opstellen voor die 3 kwartalen?

Moet ik ook noteren hoeveel uren ik in die kwartalen heb gewerkt?

 

Kan iemand me misschien helpen, want ik vind het ontzettend ingewikkeld allemaal.

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Groet,

J.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede morgen Topbuzzer,

 

Je hebt, vermoedelijk, van de de belastingdienst het verzoek gekregen om een belastingaangifte te verzorgen als ondernemer.

 

Daarvoor is het noodzakelijk dat je het resultaat van je ondernemer vast stelt.

Dit kan zeer eenvoudig zijn en is, niet direct, aan enige vorm gebonden.

Wel moet je, bij een eventueel verzoek van de belastingdienst hiertoe, duidelijk kunnen maken hoe je aan deze berekening komt.

 

Je hoeft geen uren vast te leggen indien je geen gebruik wenst te, of mag, maken van de zelfstandigenaftrek.

 

Let op !

Laat uit je aangifte duidelijk blijken dat de onderneming gestaakt is anders krijg je ook voor 2011 nog een aangifteformulier voor ondernemers.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is wel verstandig om een winst- en verliesrekening op te maken. Afhankelijk van de omvang etc kun je dat waarschijnlijk ook zelf. Heb je in 2010 meer dan 1.225 uur voor de onderneming gewerkt en heb je bij het berekenen van de omzetbelasting ook rekening gehouden met de K.O. regeling?

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.