cijferaar Geplaatst: 22 januari 2012 cijferaar 2 0 Geplaatst: 22 januari 2012 Hallo beste mensen, Hoewel ik dit forum al meerdere keren bezocht heb, is dit de eerste keer dat ik zelf een vraag zou willen stellen in de hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Als oud-boekhouder deed ik de afgelopen jaren de administratie van een paar jonge starters met een eenmanszaak en dat ging me best goed af. Ik nog lekker bezig en zij iets meer financiele adem omdat ik daarvoor niets reken. Maar nu is een kennis van me afgelopen jaar begonnen met een kleine BV. Op zich is het dagelijks administreren daarvan ook geen ramp, maar ik heb tot nu toe nog geen ervaring met het deponeren van de stukken. Er hoeft m.i. maar een beknopte versie van balans, V&W, en toelichting gegeven te worden. Mijn vragen zijn deze : - Aandelenkapitaal is 18000 - Saldo verlies 2011 is 7000 1. Hoe laat ik dit tot uitdrukking komen op de balans bij het eigen vermogen ? (aandelenkapitaal -/- saldo verlies ????) Moet bij een verlies nog iets extra's gedaan worden ? 2. Moet in de rapportage de vennootschapsbelasting over dat jaar ook worden meegenomen ? 3. zo ja, hoe verwerk je dat dan ? Ik krijg van de K.v.K. niet echt goed antwoord.(wordt verwezen naar de site van K.v.K.) Bij voorbaat iedereen bedankt die me iets verder kan helpen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35190-deponeren-van-jaarstukken-bv/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Alex Geplaatst: 22 januari 2012 Alex 353 20 Geplaatst: 22 januari 2012 Beste cijferaar, Het is nobel dat je een bevriende ondernemer kosteloos met zijn/haar administratie wilt helpen. Ik leid echter uit jouw (soort) vragen af dat je geen ervaring hebt met de verplichtingen die bij een BV horen. (deponeren, vennootschapsbelasting). I k zou je dan adviseren om de de bevriende relatie door te verwijzen naar een boekhouder/administratiekantoor of accountant.Het foutief deponeren van jaarstukken of onjuist aangeven van resultaat voor de vennootschapsbelasting kan namelijk vervelende gevolgen voor de ondernemer in kwestie hebben. Dan heeft hij meer baat bij een ervaren partij die hem administratief ondersteunt dan een onervaren partij die dat kosteloos doet. Groet, Alex Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35190-deponeren-van-jaarstukken-bv/#findComment-362213 Delen op andere sites More sharing options...
cijferaar
cijferaar
Hallo beste mensen,
Hoewel ik dit forum al meerdere keren bezocht heb, is dit de eerste keer dat ik zelf een vraag zou willen stellen
in de hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Als oud-boekhouder deed ik de afgelopen jaren de administratie van een paar jonge starters met een eenmanszaak
en dat ging me best goed af. Ik nog lekker bezig en zij iets meer financiele adem omdat ik daarvoor niets reken.
Maar nu is een kennis van me afgelopen jaar begonnen met een kleine BV.
Op zich is het dagelijks administreren daarvan ook geen ramp, maar ik heb tot nu toe nog geen ervaring met
het deponeren van de stukken. Er hoeft m.i. maar een beknopte versie van balans, V&W, en toelichting gegeven te worden.
Mijn vragen zijn deze :
- Aandelenkapitaal is 18000
- Saldo verlies 2011 is 7000
1. Hoe laat ik dit tot uitdrukking komen op de balans bij het eigen vermogen ? (aandelenkapitaal -/- saldo verlies ????)
Moet bij een verlies nog iets extra's gedaan worden ?
2. Moet in de rapportage de vennootschapsbelasting over dat jaar ook worden meegenomen ?
3. zo ja, hoe verwerk je dat dan ?
Ik krijg van de K.v.K. niet echt goed antwoord.(wordt verwezen naar de site van K.v.K.)
Bij voorbaat iedereen bedankt die me iets verder kan helpen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35190-deponeren-van-jaarstukken-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag