Ik ben pas gestart met een online webwinkel en heb een vraag met betrekking tot het berekenen van de nettowinst. Heb namelijk zelf een berekening gedaan maar heb het idee dat deze niet klopt. Zie hier onder de voorbeelden
VB.
Mogelijkheid A.
Verkoopprijs: €10,- ex BTW
Verzendkosten: €2,- ex BTW
Overige kosten: €1,- ex BTW
Verkoopprijs: €23,80 incl. BTW
Berekening (23,80/119)*100 = €20, - €13 = €7 euro nettowinst
Mogelijkheid B.
je staat €3,80 BTW af en je krijgt €2,47 BTW van alle kosten,
dus €3,80 - €2,57 = €1,23 verschil dat je meer moet betalen.
€7 - €1,23 = €5,77 nettowinst
Mijn vraag is eigenlijk hoort het BTW verschil bij de nettowinst. Graag een duidelijke uitleg van welke precies goed is en waarom.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Drust
Drust
Hallo,
Ik ben pas gestart met een online webwinkel en heb een vraag met betrekking tot het berekenen van de nettowinst. Heb namelijk zelf een berekening gedaan maar heb het idee dat deze niet klopt. Zie hier onder de voorbeelden
VB.
Mogelijkheid A.
Verkoopprijs: €10,- ex BTW
Verzendkosten: €2,- ex BTW
Overige kosten: €1,- ex BTW
Verkoopprijs: €23,80 incl. BTW
Berekening (23,80/119)*100 = €20, - €13 = €7 euro nettowinst
Mogelijkheid B.
je staat €3,80 BTW af en je krijgt €2,47 BTW van alle kosten,
dus €3,80 - €2,57 = €1,23 verschil dat je meer moet betalen.
€7 - €1,23 = €5,77 nettowinst
Mijn vraag is eigenlijk hoort het BTW verschil bij de nettowinst. Graag een duidelijke uitleg van welke precies goed is en waarom.
Groeten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35352-nettowinst-berekenen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag