Ik wil een product uit China gaan verkopen in mijn webwinkel. Ik verkoop in de hele EU, en krijg soms een aanvraag van buiten de EU.
Nu heb ik net van de leverancier in China bericht gekregen dat het product CE gecertificeerd is. Het certificaat is uitgegeven in Noorwegen. Geldt dit certificaat dan voor de gehele EU?
En wat moet ik doen als ik een aanvraag uit bijvoorbeeld Zwitserland krijg?
Het is een medisch hulpmiddel, dus ik wil hier voorzichtig mee omgaan, zodat ik geen claims krijg als iemand het verkeerd gebruikt.
Ook moet ik nog aan mijn product en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering vragen of dit product op de polis erbij kan.
Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten mbt CE certificatie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jecrvali
jecrvali
Hallo,
Ik wil een product uit China gaan verkopen in mijn webwinkel. Ik verkoop in de hele EU, en krijg soms een aanvraag van buiten de EU.
Nu heb ik net van de leverancier in China bericht gekregen dat het product CE gecertificeerd is. Het certificaat is uitgegeven in Noorwegen. Geldt dit certificaat dan voor de gehele EU?
En wat moet ik doen als ik een aanvraag uit bijvoorbeeld Zwitserland krijg?
Het is een medisch hulpmiddel, dus ik wil hier voorzichtig mee omgaan, zodat ik geen claims krijg als iemand het verkeerd gebruikt.
Ook moet ik nog aan mijn product en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering vragen of dit product op de polis erbij kan.
Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten mbt CE certificatie?
Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Groet, Jeannette
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35506-ce-noorwegen-geldig-in-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag