• 0

BTW van brandschade

Beste,

 

Ik zit met een probleem namelijk:

 

1. juni 2010 brand onze snackbar af, interpolis regelt alles goed haal 10stra voor het schoonmaken.

2. Pand wordt gesloopt, verhuurder blijft ons bestoken met facturen met inschakeling van advocaat is dit gestopt, overigens geen borg mee ontvangen aangezien pandeigenaar niet meer gaat bouwen

3. Nu krijg ik van interpolis de vraag om nog 1500 euro BTW te betalen van facturen van 10stra omdat ik deze kan verrekenen.

 

Nu is het probleem dat mijn boekhouder mijn onderneming januari 2011 heeft gestaakt en er geen geld meer in zat. Volgens hem is het nu ook niet meer mogelijk de facturen aan te geven voor btw teruggave, klopt dit?

 

Ik krijg nu te horen dan 10stra (ik heb ze direct na de brand gevraagd wie het allemaal ging betalen het "opruimen en schoonmaken" en mij is verteld dat het allemaal verzekeringswerk was) de facturen naar het adres van het pand heeft gestuurd en geen reactie heeft ontvangen ( niet zo raar aangezien het een kale vlakte is).

 

Vervolgens wil interpolis nu naar de rechter om het bedrag te incasseren, wat moet ik nu doen??

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Goede morgen Paul,

 

De informatie van jouw boekhouder is wellicht niet juist.

 

De BTW dient betaald te worden over facturen die, vermoedelijk, in 2010 opgemaakt zijn.

 

Deze facturen kunnen nu nog opgenomen worden in de administratie over 2010.

Voor de volledigheid dient vervolgens het jaarrapport over 2010 aangepast te worden en opnieuw een aangifte IB verzorgd te worden.

(M.i. kan dit hier achterwege blijven omdat er niets wijzigt in het resultaat van de onderneming.)

 

Daarna dient er een suppletieaangifte BTW ingediend te worden waarbij het betaalde bedrag terug gevorderd wordt.

 

Dit kost wel wat arbeid maar kan m.i. zonder problemen uitgevoerd worden.

 

Met vriendelijke groet,

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.