• 0

Lijfrentepolis afgekocht

Vorig jaar (2011) heb ik een ijfrentepolis afgekocht en kreeg ik een leuk bedrag overgemaakt. Maar ik zag dat een nog groter bedrag aan belasting werd ingehouden. Omdat ik vroeger bij het afsluiten (geloof 2001) absoluut niet wist wat ik had gekocht (lijfrente), was ik vergeten dat ik de polis nog had. Ik heb al de jaren nooit iets in aftrek genomen bij mijn IB aangifte. In 2010 kom ik krap bij kas te zitten en google ik wat tot mogelijkheden behoort. Mijn verzekeringsmannetje gebeld en de polis laten uitkeren. Kreeg begin 2011 een loonstrookje van de verzekering. Van de Eur.5.000 die ik krijg, wordt ruim Eur.3.000 ingehouden aan belasting. Kan ik nog wat terugkrijgen van die Eur.3.000? Ik geloof via de aangifte ib 2011. Maar hoe, onder welk vakje geef je dit aan?

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1

Hoi Financieel

 

Dit is geen ondernemersvraag dus gaat er een slotje op, helaas

 

Wellicht Joost via pm benaderen?

 

Als ik trouwens in de helpfunctie van mijn aangifte zoek op lijfrente kom ik vrij veel info tegen waaronder de 'Regeling afkoop kleine lijfrenten'.

 

Geen idee of van toepassing, maar vraag het de fiscalisten via pm zou ik zeggen

 

Frans

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.