• 0

Voor een sponsorvoorstel contact opnemen met merk of holding?

Hallo,

 

Ik zit met een vraag en ik kom er niet uit. Hopelijk hebben jullie meer ervaring met sponsoring en kunnen jullie mij helpen.

 

Voor een project binnen het bedrijf waar ik werk hebben we sponsoren nodig, we hebben een sponsorplan gemaakt, sponsorvoorstel etc. Nu zijn er een paar bedrijven waar we graag mee gaan samenwerken en nu moet er dus contact worden gezocht met die bedrijven, de sponsorvoorstellen moeten de deur uit.

 

Het gaat om een paar grote bedrijven, die merken onder zich hebben (Denk aan bijvoorbeeld FrieslandCampina, die heeft meerdere merken). Eigenlijk willen we gesponsord worden door één van die merken, omdat dat merk het meest aansluit.

 

Wat moet ik dan doen, contact opnemen met de holding of contact opnemen met dat specifieke merk?

 

voor mij is sponsoring een hele nieuwe tak dus ik weet echt niet wat ik moet doen en van het internet wordt ik ook niet veel wijzer.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dat is afhankelijk van het merk en product. Wanneer het merk zelf een eigen marketing afdeling heeft en haar eigen budgetten verdeeld is het makkelijker voor hun om te kijken of dit binnen het budget past. Zij bepalen dit en kunnen ook eerder vaststellen of "het risico" wat bij iedere aankoop of beslissing van belang afweegt tegen de voordelen van de overeenkomst.

 

Wanneer u zich meld bij de holding is de kans aanzienlijk groter door de lagere betrokkenheid er geen inleving of aandacht is voor het voorstel. Bedenk daarbij dat je waarschijnlijk niet de eerste en enige zal zijn die een brief naar de holding stuurt.

 

Maak een afgewozen keuzen doe vantevoren research. Zoek naar contactpunten en bel vooral een keer met de verkoop/marketing afdeling, zij zijn vaak bereid een boek open te doen over de onderneming waardoor het misschien duidelijk kan worden wie uw aanspreekpunt moet zijn. Mijn voorkeur zou gaan richting het merk zelf maar is natuurlijk ook sterk afhankelijk van het voorstel zelf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.